בכיר שב"כ לשעבר, יוסי אמרוסי, "הביטחוניסטים", התראיין הבוקר (ראשון) בתוכנית של יואב מינץ "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM וסיפר, בין היתר, על המאמצים המודיעיניים והביטחוניים לחלץ חטופים משבי החמאס ברצועת עזה.

תחקיר "מעריב" חושף: הזיהומים הקטלניים שמסכנים את חיי החטופים בעזה‎
לאחר מבצע החילוץ, בכיר לשעבר מעריך: כאן מוחזקים חטופים נוספים

לדבריו, "כבר הגענו לקשר וחילצנו חטופים. להערכתי יש מודיעין מסוים על חטוף כזה או אחר אבל אין את היכולת המבצעית לממש את המבצע ולחלץ אותו בשלום. נשגב מבינתי למה אנחנו כבר לא ברפיח. מאד יכול להיות שהחטופים ברפיח. איפה הם יכולים להיות? או ברפיח או במחנות המרכז ואנחנו לא כובשים את רפיח ולא מגיעים למגע עם החטופים וזה חבל מאוד. לפני שלושה שבועות צה"ל הגיש תוכניות לכיבוש רפיח".

על דבריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי שאמר שאנחנו במערכה רב זירתית: "אני מסכים עם הרמטכ"ל שאנחנו במערכה רב זירתית ולעיתים זה מזכיר לי את מלחמת העצמאות, ששבעה צבאות שונים ובהם, לבנון, סוריה, עיראק, ירדן, מצריים, סעודיה, ניסו למנוע מאיתנו להקים מדינה ואנחנו כרגע במערכה רב זירתית מלבנון, מסוריה, והיו ידיעות שמתכוונים לפלוש אלינו מירדן, חמאס, חזבאללה והחותי'ים, ערביי השטחים ובסימנים מסויימים גם ערביי ישראל ואתה רואה שכל מערכת הביטחון, צה"ל, שב"כ, משטרה דרוכים במלוא הכוחות שלהם ומתמודדים כל כל האתגרים האלה ואנחנו מתמודדים. שלא תהיה תחושה שאנחנו מפסידים או שאנחנו בסכנת כיליון, השמדה. ממש ממש לא. צריך לחשוב בצורה חיובית, אנחנו כן מנצחים את חמאס, מתמודדים עם חיזבאללה, מתמודדים עם המצב ביהודה ושומרון. יחסית לתקופת הרמדאן, המצב טוב".

המרואיין נשאל לגבי העובדה שרואים כי מערכת הביטחון נערכת לחדירה מג'נין, אז האם מערכת הביטחון של ישראל מסוגלת להתמודד עם מרחב כזה גדול, וענה: "ברור שאי אפשר להגיע למצב של אפס פיגועים בגלל הכמות הרבה של האויבים וכמות ההתרעות. אתה רואה שהתפילה בהר הבית הסתיימה בשקט. בשנים קודמות זה היה הפוך. אתה רואה ששער שכם, יחסית שקט מה שהיה הפוך. אני זוכר את המהומות שהיו שם. כל לילה יש עבודה עצומה של כוחות הביטחון. מתחילת השנה בוצעו 700 מעצרים שהם 700 סיכולים של פיגועים. יש מאות התרעות שצה"ל ושב"כ מתמודדים איתם ואת מרבית הפיגועים מסכלים באיבם".

עוד הדגיש: "זו פצצה מתקתקת. אתמול נחשפתי במדיה למעצר של מחבל בדרך לפיגוע מיידי בדהיישה בבית לחם, איך שלפו מחבל מתוך דוכן פלאפל. זה סיכול של פיגוע. חלק מהפיגועים מתוכננים לשבוע שבועיים וחלק למחרת בבוקר. הסיכולים האלה מתרחשים יום יום לילה לילה. מערכת הביטחון לא מסוגלת להגיע לאפס אבל מסוגלת לסכל את מרביתם המוחלט של הפיגועים".

על הגזרה הצפונית, ציין: "זה מסביר מה שאמרתי בהתחלה. המערכה מורכבת כל כך. בצפון ההחלטה היא שלא לאחד זירות ולסיים את הלחימה בדרום. מה שאנחנו לא עושים".