ראש המוסד דדי ברנע ייצא הערב (ראשון) לדוחא על מנת לדון עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל־ת'אני ובכירים מצרים על ההצעה הנגדית לעסקת חטופים שהגיש חמאס למתווכים. תא"ל במיל' פרופ' יעקב נגל, לשעבר ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, התייחס למשא ומתן בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM.

נתניהו נכנס בביידן: "יש נגדי האשמות שווא, כל כך מהר שכחתם את ה-7 באוקטובר?"
"אולי הם הרגו את כולם?": הדבר הראשון שפספסנו בשיחות המו"מ לעסקה

"צה"ל עומד להיכנס לרפיח. לפני שהוא תוקף ברפיח, הוא צריך להזיז את ה־1.2 מיליון פליטים שנמצאים שם, או למואסי או לאיזה איים צפים. המצרים לא רוצים שהם יבואו לגדר עם מצרים, האמריקאים לא רוצים שתתקוף לפני, כדי שלא יהיה אסון הומניטרי. אני חושב שזה היה צריך לקרות לפני שבוע-שבועיים", אמר בפתח השיחה. "אנשים התבלבלו, כשלשכת ראש הממשלה אומרת 'אישר תוכניות' זה לא 'נתן פקודה לצבא לתקוף'. היום הצבא והדרג המדיני לדעתי מדברים אותו דבר, מחכים, נותנים כרגע את הספק לאותו תהליך אחרון או ניסיון אחרון להגיע לעסקת חטופים".

לדבריו, "לא תהיה עסקה כי חמאס לא מרגיש כרגע מספיק חרב על הצוואר, סינוואר בעיקר, ולכן הוא נותן דרישות הזויות. אני עדיין חושב שזה נכון לשלוח את המשלחת לקטאר כדי שלא נראה 'דובי לא לא' ונראה לכולם את האמת. אני בעד עסקה שיש בה את כל מה שהוא רוצה, למעט הפסקת לחימה. כדי לקבל 50-40 חטופים, אין לי בעיה חודש הפסקת אש ואפילו שחרור פה ושם של אסירים כבדים. דבר אחד, בשום פנים ואופן אסור להסכים וזה הפסקת הלחימה. הפסקת אש? בסדר. מה שקורה כרגע דה-פקטו, חמאס מקבל סוג של הפסקת אש, לא בדיוק, אבל סוג. עדיין נלחמים בצפון, נלחמים במרכז, פה ושם תוקפים ברפיח. צריך להתחיל עם זה מהר, מהר מאוד. הדבר הזה גם מקרין על הצפון". 

חיסול האחראי על הגזרה המזרחית בחיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)

לדבריו, "יש 24 גדודים של חמאס, השמדנו 18 עד 20 מהם. צריך להשמיד את ה־24, אחרי זה צריך להמשיך לעבוד מתחת לקרקע ומעל הקרקע, שנים, בדיוק כמו שהיה ב'חומת מגן' בג'נין. עד היום, 10 שנים אחרי, יש קני טרור בג'נין ולכן מי שחושב שלא יהיו טרוריסטים אחרי שנשמיד את חמאס ברפיח, הוא טועה. לחימה בטרור תהיה ב־10 השנים הבאות, אבל אם צה"ל ישלוט ביטחונית בעזה, יוכל להיכנס ולצאת כמו שהוא עושה ביהודה ושומרון, יהיה הרבה יותר בסדר". 

לסיום הוסיף כי "אסור שהרמדאן יהיה פרמטר למתי תוקפים ברפיח ומתי לא. הפרמטרים היחידים הם לפנות את הפליטים כדי שלא נואשם בהרג אזרחים כביכול חפים מפשע, חלקם לא, וכדי שנקבל תמיכה או אי התנגדות של המצרים, של האמריקאים ושל העולם, שגם ככה די נמאס לו מאיתנו ככל שהמלחמה מתמשכת".