העיתון הצרפתי "לה פיגארו" דיווח היום (ראשון) כי חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה לקח חלק משמעותי בניסוח ההסכם בין ישראל לארגון הטרור חמאס בפסגת פריז, אשר נועד להביא לכינון עסקת חטופים והפסקת אש. עוד דווח כי בשארה, שנמלט לקטאר לאחר שנחשד בריגול נגד ישראל, משמש כיועץ בכיר לאמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני.

הביקורת הדמוקרטית נגד נתניהו גוברת: "ניסה להתערב בבחירות בארה"ב"
לקראת מזג אוויר סוער: גשם, קור, רוחות וחשש משיטפונות

המתווה שגובש בפריז כלל שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור של 40-35 חטופים ישראלים, ביניהם נשים, חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים שמצבם הרפואי קשה. בנוסף מספר האסירים שישוחררו עבור כל אחת מהחיילות יהיה גבוה יותר מאשר עבור שאר החטופים שישוחררו בשלב הזה ויכלול גם אסירים "כבדים" יותר.

כמו כן עבור כל חטוף שישוחרר משבי חמאס תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה בעזה, כך שבשלב הראשון של העסקה ניתן יהיה להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש. 

בין הצדדים נותרו מחלוקות באשר לסוגיית מספר האסירים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. "המפתח" לשחרור אסירים שהארגון דורש נמוך יותר מזה שדרש בעבר, אולם עדיין יותר מכפול מזה שהופיע במתווה פריז, שכלל שחרור של 400 אסירים תמורת 40 חטופים, 15 מהם אסירים שמרצים מאסרי עולם בגין רצח של ישראלים.

מסע"ת משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

ראש המוסד דדי ברנע ייצא הערב לדוחא על מנת לדון עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל־ת'אני ובכירים מצרים על ההצעה הנגדית לעסקת חטופים שהגיש חמאס למתווכים. קודם לכן יתכנסו קבינט המלחמה והקבינט המדיני־ביטחוני, כדי לקבוע מדיניות לגבי המשך המגעים ועל הקווים האדומים וגבולות המנדט של צוות המו"מ שייצא לקטאר.