לאחר הדיווחים ברשתות הערביות בדבר חיסולו של מפקד חטיבת מחנות המרכז של ארגון הטרור, מרואן עיסא, היום (ראשון) חשף אמיר בר שלום שלום, הפרשן הצבאי של גל"צ, פרטים חדשים על החיסול. 

מת? פונה? קבור תחת ההריסות? "האינדיקציות בישראל ובעזה הן שמרואן עיסא נפגע"
"לפעמים יש מידע על חטוף, אבל אין יכולת מבצעית לחלץ אותו"

ע"פ הדיווח, התקיפה נדחתה כמה פעמים בכדי לוודא שאין במקום חטופים.  כמו כן, בחיסול עצמו השתמש חיל האוויר ביותר מ-20 פצצות במשקל מצטבר של כ-20 טון, זאת כדי לוודא שעיסא לא יצא בחיים מניסיון החיסול.  

עוד דווח כי תחילה הופצצו המנהרות שהובילו למתחם על ידי פצצות חודרות בונקרים כדי לנתק את החלל שבו שהה עיסא ולמנוע בריחה שלו. רק אחר כך, כשעיסא, הופצץ המתחם עצמו, תחילה על ידי חודרות בונקרים ואחר כך בחימוש כבד.

כזכור, חמאס אישר בשיחות סגורות כי הבכיר חוסל בתקיפת חיל האוויר בנוסיראת שבמרכז הרצועה לפני כשבוע, והוא קבור מאז תחת הריסות המנהרה בה שהה, ביחד עם מפקד חטיבת מחנות המרכז של ארגון הטרור שנהרג עמו. לפי הערכות, יחד עם עיסא שהה במבנה מח"ט מחנות המרכז בזרוע הצבאית של חמאס, רזי אבו-טמעה.

יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא (צילום: רויטרס,עבד רחים כתיב,רשתות ערביות)
יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא (צילום: רויטרס,עבד רחים כתיב,רשתות ערביות)

בתוך כך, הגארדיאן הבריטי דיווח כי במשך 72 שעות לאחר התקיפה, כל מערכות התקשורת בין המנהיגים הבכירים של חמאס, שמבוססות על אפליקציות מוצפנות ושליחים, השתתקו. לפי הדיווח, כך קרה גם במקרים של חיסולים קודמים של בכירי חמאס.

עיתונאי מעריב בן כספית דיווח כי זמן קצר לאחר ההפצצה של המתחם בו שהה, היה ניסיון בחמאס להגיע עם שופלים ובאגרים כדי לנסות ולחץ את עיסא. וישראל תקפה את הכלים הכבדים של חמאס על מנת למנוע את ניסיונות החילוץ.