מלחמת חרבות ברזל: דובר צה"ל עדכן היום (ראשון), כי סרן דניאל פרץ, בן 22 בנופלו, מיד בנימין, מפקד מחלקה בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ הוכרז כחלל צה״ל. גופתו מוחזקת בידי ארגון הטרור חמאס.

הפתעת בחירות? לא ברוסיה - פוטין בדרך לכהונה נוספת
הרמטכ"ל "בסמכותי למנות"; סמוטריץ': "יש לך גיבוי מלא לניצחון - לא למחטף"
116 גברים ו-19 נשים: מי עוד נותר בשבי חמאס בעזה? הפילוח המלא

אביו ואחותו של דניאל פרץ נאמו אתמול בעצרת בכיכר החטופים: “אני פונה לממשלת ישראל: אין חוזה יותר פשוט וברור בין ממשלה ומנהיגים לבין אזרחיה. 164 ימים ועדיין 134 חטופים. כולם הומניטריים, מחזירים את כולם עכשיו״, אמר האב דורון. ״אני פונה לנשיא ארצות הברית: אני מעריך את עמידתך לצידנו ברגעים הקשים ביותר לנו מאז השואה, אבל אני פונה אליך בכל הקשור למהלך ההומניטרי".

"מהלך הומניטרי הוא החשוב ביותר, 134 מהילדים, הורים וסבים וסבתות נמצאים בעזה ועליהם לחזור ללא תנאים, אין לשים תנאים על סחר בבני אדם וחטיפה, זה דבר שאנחנו כיהודים מחויבים להשיבם כמהלך הומניטרי", המשיך. "כל אחד ואחת מהחטופים שנלקחו מהעריסות שלהם, מהמיטות שלהם, בהגנה על האנשים שלהם, עליהם לחזור ללא תנאים״.

שירה, אחותו של דניאל, סיפרה: "בארגז חפצים שהחזירו מהבסיס של אחי בנחל עוז, מצאנו את היומן האישי שלו ונחשפנו לצד אחר של דניאל שפחות הכרנו. הוא כותב שאחרי ביקור שלו במחנות ההשמדה בפולין הוא הבין את החשיבות של מדינה יהודית והחובה להגן על המשפחה ועל המולדת והוא כותב ׳אם לא אני, אז מי?׳. דניאל אני כל כך אוהבת אותך, מתגעגעת אליך בלי סוף ומצפה שממשלת ישראל תחזיר אותך הביתה מיד ביחד עם כל החטופים ללא יוצא מן הכלל".

הרב יאיר יעקבי, ראש הישיבה התיכונית אמי״ת בלבב שלם בירוחם, בה למד דניאל, סיפר' כי: ״היה בדניאל שילוב מיוחד בין עדינות ורגישות, חיוך על הפנים, אהוב על כולם, לא זוכר אף פעם שהרים קול על מישהו, ומצד שני - נחישות גדולה. הוא מאוד רצה להיות שלם עם עצמו, להביא את העולם הפנימי שלו לידי ביטוי".

"שמעתי מאבא שלו אחרי שנחטף סיפור מגיל 12, שבא אליו ואמר לו שהוא עומד לעשות מעשה שלא יאהב ושאביו יגיד מה העונש שיקבל", המשיך. "אביו ענה שלא יעשה את זה. ודניאל ענה שרק שאל מה העונש, כי את המעשה יעשה. אביו חשב ונתן עונש, ודניאל ענה שהעונש שולל ממנו בחירה חופשית וביקש אחד אחר. כשהוא הלך על משהו הוא עשה אותו עד הסוף".

"הוא הגיע אלינו בתור עולה חדש. את השפה לא הכיר. לא היה לו פשוט בלימודים בגלל זה, אבל הוא נלחם. הוא נלחם להעלות פרופיל אחרי שנפצע בתאונת גלישה והפך לקצין שריון", הוסיף. "לא נכנע לתכתיבים ולחצים חיצוניים אבל עשה זאת בהרבה הומור. בחודשים האחרונים בימי שישי הייתה באופן קבוע ריצה ביד בנימין כדי להעלות את המודעות לדניאל ושני אנשי הצוות החטופים שהיו איתו, איתי חן ומתן אנגרסט. ממה שהמשפחה הבינה, הצוות כנראה ניהל מלחמה שעה-שעתיים מול המחבלים כדי למנוע כניסה לנחל עוז עד שנפגע מאר-פי-ג׳י״.

חגית חן, אמו של איתי חן שהיה איתו בצוות, כתבה בפייסבוק על ההודעה על מותו של דניאל: ״קורע את הלב״.

נאום הרמטכ"ל הרצי הלוי (צילום :דובר צה"ל)

שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק: "המומים וכאובים, התבשרנו כעת כי סרן דניאל פרץ, תושב יד בנימין, שהוגדר עד עתה כחטוף, הוכרז היום כחלל צה"ל שנפל במהלך הקרב ב7/10. משפחת פרץ היקרה, קהילת נחל שורק כולה כואבת יחד עמכם את האסון הנורא. 
אנו כולנו התפללנו וייחלנו לנס ומשתתפים בצער הבלתי נתפס על אובדנכם מהבשורה המרה שהתקבלה באופן סמלי דווקא היום, ז' אדר- יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. תהא נשמתו של דניאל צרורה בצרור החיים. פרטים לגבי ההלוויה והשבעה ימסרו בהמשך".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "משתתף בצער משפחת פרץ וחברי היקר הרב דורון פרץ על מותו של בנם, סרן דניאל פרץ, שהוגדר עד עתה כחטוף וכעת הותר לפרסום כי נפל במהלך קרב גבורה בשמחת תורה וגופתו מוחזקת בידי חמאס. נמשיך לפעול כדי להשמיד את חמאס ולהשיב את כל החטופים לביתם ואת אלו שכבר אינם בחיים לקבר ישראל".

ישיבת איתמר: "המומים וכאובים, התבשרנו כי סרן דניאל פרץ (אחיו של בוגרנו היקר יונתן פרץ הי"ו)  שהוגדר עד עתה כחטוף, הוכרז כחלל צה"ל שנפל במהלך הקרב בשמחת תורה, ונשמתו עלתה לגנזי מרומים למקום שאין כל בריה עומדת במחיצתם. בית ישיבת איתמר משתתף באבלה הכבד של המשפחה ושל עמ"י כולו ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרץ היקרה.

"ובלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ כי ה' דיבר" (ישעיהו כה ח)".

שמחה רוטמן: "יחד עם עם ישראל כולו אני משתתף בצערם ובכאבם של ידידי הרב דורון פרץ ובני משפחתו על נפילת בנו סרן דניאל פרץ הי״ד אשר הוגדר עד כה כחטוף. ‏סרן דניאל פרץ, בן 22 בנופלו, היה מפקד מחלקה בגדוד 77 מעוצבת סער מגולן. הוא שירת כלוחם אמיץ ומסור למדינה. הבשורה הקשה על נפילתו מגיעה ביום בו אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. גופתו, מוחזקת כעת בעזה על ידי ארגון הטרור חמאס. תהא נשמתו של דניאל ושל כל חללי מערכות ישראל צרורה בצרור החיים".

המטה להחזרת החטופים והנעדרים: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת פרץ. דניאל פרץ (22) ז״ל, היה אדם מלא אנרגיות שתמיד היה מוקף בחברים. דניאל היה הרפתקן ואהב ספורט אקסטרים, במיוחד וויקבורדים. ״איך אוכל כל יום לתפקד יותר טוב בתור בן אדם, חייל, איש צוות ומפקד?״ – כך דניאל כתב ביומן האישי שלו. משפט שאופייני לו מאוד כאדם.

דניאל עלה לארץ לפני 10 שנים, היה אח ובן אוהב ואהוב. אמש בעצרת התמיכה במשפחות החטופים, עלה אביו, הרב דורון פרץ ונשא בדמעות את התפילה לשלום החיילים והחטופים. אחותו, שירה פרץ אמרה: "דניאל מעורר בי השראה וגאווה כאחותו הקטנה. דניאל, אני כל כך אוהבת אותך ומתגעגעת אליך בלי סוף". דניאל ז״ל שירת בטנק בגבול רצועת עזה ונחטף בשבת השחורה. גופתו של דניאל ז"ל עדיין מוחזקת בשבי החמאס".

שוש ליבוביץ סבתא של תומר ליבוביץ ז״ל שיתפה בחשבון הפייסבוק שלה: "אין מילים לנחם. ליבי הדואב איתכם משפחת פרץ היקרה. סרן דניאל פרץ היה מפקד הטנק של נכדי האהוב והיקר תומר ליבוביץ ז"ל שנפל ב 7.10, גופתו של תומר ז"ל נמצאה בטנק לאחר מספר ימים מתחילת המלחמה והוא הובא למנוחות ב 17.10. מאז ייחלנו והתפללנו לשובם מהשבי של חבריו לטנק, וקיווינו בכל ליבנו שישובו בריאים ושלמים לחיק משפחותיהם. הידיעה המרה שוב הכתה בנו  קשות . מחבקת אתכם וכואבת איתכם - שוש ליבוביץ סבתא של תומר ליבוביץ ז"ל. תהא מנוחתם עדן והקב"ה יקום את דמם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "סרן דניאל פרץ מיד בנימין הי"ד. נפל במהלך הקרבות ב-7.10 וגופתו עדיין מוחזקת בידי הנאצים הארורים. שולח תנחומים וחיבוק ענק למשפחתו ולחבריו. יהי זכרו ברוך".