בריאיון שנתן היום (שני) סגן ראש המל"ל לשעבר, אל"מ (מיל') איתמר יער, ברדיו צפון 104.5FM ליואב מינץ, פרס את משנתו בנושא התנהלות הרמטכ"ל בעת הלחימה: "השאלה היא לא מי אחראי, זה ברור שהרמטכ"ל אחראי על מה שקרה בצבא. השאלה היא אחרת: האם הרמטכ"ל ניצל את המשאבים שלו בצורה המיטבית? מי שמצפה שבמקום לנהל את הקרב כרגע הרמטכ"ל יתפטר, פוגע בביטחון החיילים ומדינת ישראל".

באשר לדברי הרמטכ''ל לפני יומיים על המערכה בחודש הרמדאן הוסיף והבהיר: "המערכה לא מתרחבת, אנחנו במצב הזה כבר כמה חודשים טובים. אנחנו יודעים שאנחנו במערכה ברמות שונות. ישראל מדרגת את הדברים על פי רמת האיום וזה נכון לעשות זאת."

אל"מ יער לא חסך בדברים הן לגבי סערת המינויים בצה''ל: "מפקדים נהרגו, מפקדים עוזבים, מה מצפים שהתפקידים יישארו ריקים? מי שתוקף את נושא המינויים בצבא יודע את הדברים האלה, והוא עושה את הדברים האלה כדי לייצר דה לגיטימציה להחלטות על מנת שמי שימונה יהיו אנשים מטעם".

כמו כן, התייחס יער לסוגיית יהודה ושומרון, המטרידה ביותר לדבריו: "מי שמעודד הקצנה כזו - זה לא פחות מפשע. מה שקורה שם משפיע על מה שקורה בגזרות האחרות ומשפיע מאוד על ירדן. לצערי, בדרג הפוליטי עושים דברים שלפעמים מלבים את האש, וזו פשוט חבלה בביטחון אזרחי ישראל".