צה"ל ממשיך לפעול בבית החולים שיפאבמהלך היממה האחרונה ביצע חיל האוויר תקיפות חריגות בסביבות בית החולים שבצפון הרצועה. צה"ל ושב"כ חיסלו כ-20 מחבלים בהיתקלויות בתוך בית החולים, ועצרו מחבלים נוספים.

״בפעולה המשותפת שלנו בשיפא הצלחנו להפתיע את האויב ולייצר את התנאים להכרעתו המהירה". מדובר בפעולה משולבת בהובלת אוגדה 162, צק״ח 401 ובשיתוף שייטת 13 והשב״כ, פעולה מדויקת המבטאת שיתוף פעולה רב זרועי יוצא דופן. אנו ממשיכים כעת לפעול במרחב בית החולים תוך חיסול מחבלים, איתור אמל״ח ופגיעה בתשתיות טרור".

פעילות צה''ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

״התכוננו לפעילות זמן רב תוך תהליך הכנה מדוקדק למול מבצע מיוחד ומורכב כמו זה. אני גאה בלוחמים ובמפקדים שלנו שהתפקוד שלהם בלילה ההוא אפשר לנו להצליח להגיע לבית החולים תוך הפתעה של האויב וכיתור המרחב במהירות. כוחות שייטת 13 פשטו על המרחב. זמן קצר לאחר מכן כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 הגיעו וכיתרו בדקות ספורות את מרחב ביה״ח שיפא׳א על מנת לספק מעטפת והגנה לפעולה המורכבת".

"גדוד 52 הוביל את הכיתור באמצעות הטנקים במהירות וסיפק הגנה לכוחות שבפנים והן לכוחות הנוספים בצק״ח אשר מנעו ממחבלים להימלט. בפעולה זו נתפסו פעילים אשר עוברים תחקור ומסייעים להמשך המבצע. במקביל, כוחות האש של צק״ח 401 מבצעים זיהוי מחבלים אשר מהווים סכנה לכוחותינו מהאוויר ועד כה חוסלו יותר מכ-20 מחבלים. הגענו לכאן כדי לתפוס את המחבלים שהשתתפו, ביצעו ותכננו את הטבח בישובי העוטף ב7.10. לא באנו לפגוע בחולים, באנו לתפוס את המחבלים".