אור הלר, הכתב הצבאי של ערוץ 13, התראיין לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM, הסביר על החיסול של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס בארגון הטרור, שקישור בין ההנהגה הצבאית למדינית: "תפקידו כרמטכ"ל חמאס היה לארגן מחדש את כל הגדודים של לאחר הפעולה הצה"לית", ועל המבצע המיוחד שמובילים גם עכשיו כוחות שייטת 13 בבית החולים שיפא.

בגלל "קשיי תקשורת עם סינוואר", זה הצפי המסתמן למו"מ
אנו שקועים כרגע בעזה, אבל חובה להתכונן גם לאיום האיראני

"אני חושב שהפעולה בשיפא באמת מדגימה לנו את הקושי הגדול ואת הבעיה. ממקומות שצה"ל יוצא מהם, חמאס נכנס. צה"ל אבחן שחמאס חוזר לבתי החולים מתוך תורת הלחימה שלו שהייתה שנים לפני המלחמה, לראות בבתי החולים כמוצבים צבאיים חסינים מהפצצות ישראליות", מסביר על תורת הלחימה של הארגון.

המנהרה בבי"ח שיפא, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הוא מוסיף כי "לא רק בשיפא, אנחנו רואים בעוד בתי חולים שצה"ל פעל בהם ברצועת עזה, כאשר הוא יצא - חמאס חוזר. זה מספר סיפור גדול יותר על הקושי של ישראל במלחמה הזו וזה בדיוק העניין - ברגע שצה"ל יוצא, אין כוח אחר שייקח את השלטון".

הוא אף מעביר ביקורת קלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר "אנחנו מכירים את הסירוב של ראש הממשלה לכוח של חמושים מהשטחים שיאומנו בידי האמריקאים, שהם אלה שבאמת ייקחו את השליטה למשל בצפון רצועת עזה. אז באמת מכל מקום שצה"ל יוצא, חמאס חוזר".

בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אתמול נודע כי פאיק אל־מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בחמאס, חוסל בעת המבצע. הלר משתף: "בעצם, הוא אולי הדמות הכי בכירה שרצו לעצור בשיפא, האח הקטן של מחמוד אל־מבחוח שחוסל בדובאי ב־2010. אנחנו מדווחים על לפחות 40 מחבלים שחוסלו, 20 במרחב שמחוץ לבית החולים, עוד 20 בתוך המבנה ואנחנו מדווחים על כך שגם במהלך הלילה הזה היו קרבות והיתקלויות".

הלר מסביר כי הפעולה בתוך בית החולים שיפא נמשכת גם כעת, כאשר מי שמוביל אותה הם לוחמי שייטת 13 שנמצאים בתוך בית החולים עם רכזים של השב"כ ועם חוקרי שבויים של יחידה 504. הוא סיפר כי במהלך המבצע, "הם סורקים שם חדר-חדר וקומה אחר קומה. זה בית חולים ענק ולכן בעצם הכוחות עדיין שם".

פעילות צה"ל באזור בית החולים שיפא (צילום :דובר צה"ל)

הוא מזכיר כי "צה"ל נמצא עם סדר הכוחות הכי קטן שלו ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית בסוף אוקטובר, עם ארבע פלוס חטיבות, בהשוואה לארבע אוגדות שאיתן הוא היה בשלבים מסוימים במלחמה, אז תבינו שבאמת הוא נמצא עם סדר כוחות יחסית מצומצם ולכן עוברים לשיטה של פשיטה".

לגבי חיסול מרואן עיסא, הוא אומר באשר להשפעה של החיסול על המו"מ: "היינו מאוד רוצים לחשוב שחיסול כזה משפיע על הפיקוד והשליטה בחמאס, על העמדות של סינוואר גם במו"מ שצפוי להימשך עכשיו שבועות ארוכים  - אבל כבר למודי ניסיון. הרבה דברים שאנחנו עושים וחושבים שיש להם אפקט גדול, בסוף זה מוות באלף דקירות ולכן באמת הייתי מציע שנמתין גם להודעה הרשמית על חיסולו של מרואן עיסא וגם לראות את ההשפעה של זה, גם על השטח, על הלחימה וכמובן על המו"מ החשוב להחזרת החטופים שלנו".

היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן  (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

"את מה שבאמת חשבנו שנשמע מההודעות הרשמיות הישראליות, מגיע היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, הוא אומר את מה שאמרנו כל הימים האחרונים שההערכה היא שהוא באמת חוסל. בהודעה של סאליבן, הוא אומר שיש את האינדיקציות, ההוכחות שמרואן עיסא, הסגן של דף, חוסל. הוא מגדיר את עיסא כ'חוסל בסבירות גבוהה מאוד'. אנחנו עדיין מחכים להודעה רשמית של צה"ל, של שב"כ", אמר.