המגעים להסכם מול לבנוןשר החוץ הלבנוני הודיע היום (שלישי) במהלך מסיבת עיתונאים כי "אנחנו לא רוצים מלחמה בלבנון, אלא רוצים יישום מלא של החלטה 1701", משמע תנאי הפסקת האש לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006. בתוך כך, גורמים בכירים אמריקאים הבהירו לממשל בביירות כי אין ביכולתם למנוע מלחמה באזור, והדבר תלוי בלבנון.

העיתונאי הלבנוני שהימם את נסראללה: "ספג מכה קשה, הוא מושפל"
בעלבכ? ישראל נמנעת מלפגוע בנקודת תורפה משמעותית יותר של חיזבאללה

בחודש שעבר העבירה צרפת הצעה לביירות, שמטרתה לסיים את הפעולות נגד ישראל ולהסדיר את סוגיית גבול לבנון-ישראל וקורא ללוחמים, כולל יחידת העילית של חיזבאללה, לסגת עשרה קילומטרים מהגבול. ישראל מצידה, תפסיק את התקיפות בשטחה הריבוני של לבנון, ושני הצדדים יסכימו למתווה ברוח הסכם 1701.

ביירות כבר הביעה בעבר רצון לחתור להגיע להסכם 1701, אולם בתנאי שישראל תחזור גם כן להסכמות. עוד הבהירו כי "ישנה נכונות לקיים פסגה בין נציגי הצבא הישראלי, לבנון ואנשי יוניפי"ל, במפקדת האו"ם בנקורה (סמוך לגבול מול ראש הנקרה)".

פעילי ארגון הטרור חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)
פעילי ארגון הטרור חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)

בתוך כך, ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אזהרות בינלאומיות שהועברו ללבנון לפיהן ישראל החלה להיערך לעימות צבאי בקנה מידה רחב. בכלי התקשורת בלבנון נטען כי "החששות הללו נובעים מכך שהסיכויים להגיע להפוגה בלחימה ברצועת עזה הולכים ופוחתים", מה שעלול להוביל ל"הסלמה מסוכנת". 

בהקשר הזה, הובאו חששות שדווחו על ידי דיפלומטים אירופיים, לפיהם ישראל החלה להיערך לעימות מקיף עם תמרונים צבאיים בשטחים שבהם צה"ל מדמה מלחמה בקנה מידה רחב.