נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום כי ביקש מנתניהו לשלוח משלחת לוושינגטון על מנת לדון בפעילות צבאית אפשרית ברפיח. על כך שר המורשת, עמיחי אליהו, שוחח הערב (שלישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והצהיר כי העימות עם ארה"ב הוא "בלתי נמנע".

בפתח השיחה, אמר: "אני חושב שבהחלט יש הרבה מאוד דברים בממשלה הזאת שאני לא מסכים איתם, בוודאי לא הכפיפות שלנו לארה"ב, יחד עם זה אני שמח שישראל היום משקיעה מאמצים בשימור הקשר. חשוב שכולנו נבין שהשותפות שלנו עם ארה"ב היא דבר שצריך לשמר אותו. אבל אנחנו לא יכולים להמשיך במתכונת הזו שברגע שיש לנו מחלוקת עם ארה"ב, נעצרים לנו משלוחים של נשק ותמיכה אמריקנית". 

"אנחנו לא יכולים להסתמך על כך שארה"ב תביא לנו נשק, אנחנו צריכים לייצר בתוכנו כלי נשק בצורה כזו שתאפשר או שיאפשרו למדינת ישראל להילחם לאורך זמן בלי שאנחנו בעצם חייבים את צינור החמצן האמריקני שיאפשר לנו להילחם. במשך שלושת העשורים האחרונים, מדינת ישראל העבירה במודע, אני לא יודע מי קיבל את ההחלטה ואני לא יודע למה קיבלו את ההחלטה, העבירה את המסה הקריטית של הייצור הביטחוני שלנו לידי הווטו האמריקני, מה שבעצם גורם לנו למציאות שבה אנחנו נמצאים היום שאנחנו תלויים בחימושים האמריקנים, במקום שנפתח את ארסנל הנשק אצלנו. כשאני מסתכל לטווח הארוך, אני חושב שמדינת ישראל חייבת לעצמה מספיק כוח נשקי על מנת שיוכל לאפשר לנו לנהל מלחמה ארוכת שנים ולא זבנג וגמרנו כמו ששת הימים", הוסיף.

"בטווח הקצר, יש לנו מספיק נשק היום להיכנס לרפיח. אני מתקשה להאמין שארה"ב תפסיק את הסיוע, וכן יש לנו גם נשקים שאנחנו צריכים להגביר את הייצור המקומי. יש עכשיו מצוקת תחמושת עולמית, לא רק בישראל, בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ועל גבי הדבר הזה אנחנו חייבים לייצר לעצמנו את הארסנל, אני חושב שזה מה שאנחנו עושים בפועל. אני יודע בוודאות שיש לנו כיום את היכולת להכריע את רפיח". 

"זה נכון, עימות עם האמריקנים הוא לא נעים, אבל הוא בלתי נמנע. עימות עם האמריקנים, עד כמה שהוא לא נעים, הוא יותר טוב מאשר מציאות שבה מוחקים אותנו, שצומחת לידינו מדינה נאצית ואנחנו לא מצליחים להכריע את חמאס". 

על המצב בצפון אמר: "ברור לכולנו שתושבי הצפון, כולל המשפחה שלי, לא יוכלו לחיות שם במידה ואנחנו לא נשבור את חמאס ואת חיזבאללה, ואנחנו לוחצים. יש בינינו חילוקי דעות, חשבנו שהיה נכון לתקוף בנשקים בצורה שתייצר הרתעה, כבר בתחילת המלחמה. זה בסדר שיש חילוקי דעות בתוך הממשלה אבל זה ברור לכולם שלא יסתיים הסיבוב הזה ואנחנו לא נוותר על האופציה, שאנשים ימשיכו לחיות שם תחת מטחי ירי. ברוך השם בדרום, לצערנו קצת מאוחר מדי, אבל עשו את מה שהיה צריך לעשות כבר לפני 30 שנה ואני מקווה מאוד שנוכל להכריע את המערכה גם בצפון, כי אם לא, זה בהחלט מעמיד את מדינת ישראל במה שנקרא מלחמת העצמאות השנייה".