קצין בכיר באגף המודיעין בפיקוד דרום הודיע לאחרונה על התפטרותו למפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן – ולא מהסיבה שניתן היה לצפות. בהצהרה שנמסרה על ידי צה"ל, לא צוין כלל תפקודו של הבכיר באירועי שבעה באוקטובר, אלא נסיבות אישיות: אל"ם א' יעזוב את תפקידו בשל רומן לא ראוי שניהל עם קצינה בדרג נמוך ממנו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הערב (שלישי) חשפה העיתונאית אילנה דיין בחדשות 12 כי הסיפור מתחיל ביחסים עכורים שהלכו והחמירו במהלך המלחמה בין קצינים בפיקוד דרום לבין אנשי 504, היחידה להפעלת סוכנים של אמ"ן. על פי הדיווח,  לאנשי 504 הגיע חשד אודות מערכת יחסים שמקיים אל"מ א' עם קצינה שמשרתת בפיקוד. אנשי 504 החליטו לגשת למצלמות האבטחה במלון שבו שהו השניים והשיגו את החומרים שתועדו באותן המצלמות.

עוד דווח כי אנשי היחידה העבירו את הסרטון האינטימי קצינת ביטחון המידע של פיקוד דרום בלי ידיעת מפקדם וטענו כי קצין עלול להיות נתון לסחיטה. קצינת בטחון המידע ניגשת עם המידע הזה לאלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן שמחליט לפעול במהירות. הוא קורא לא' אליו, א' מתוודה, ומשם הדרך להדחה של הקצין הבכיר הייתה קצרה.

מדובר צה"ל נמסר לחדשות 12 כי "קצין המודיעין של פיקוד דרום הודח מתפקידו לאור האירועים. לאור כך שמדובר במתקן שהוסב לצורך הלנת משרתי צה״ל במהלך המלחמה הותקנו במרחב אמצעי אבטחה שונים. ההתנהלות באירוע מתוחקרת".