שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, העביר ליו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי (המקורב לחיזבאללה) מסמך עבודה הכולל מספר סעיפים טכניים, אשר מעניק קדימות להפסקת אש, דיון בנקודות המחלוקת ומציאת פתרונות לבעיות בנקודות הגבול כמו B1 (קו המצופים) והעיירה רג'ר, כך דווח היום (רביעי) בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני. 

ניסים ואטורי מאשים בחריפות: "הטעות היא של ראש אמ"ן והרמטכ"ל שהלכו לישון כשקיבלו התראה"
נשיא המדינה יוקיר את גבורת שלושת החטופים שנורו בשוגג בעזה

במסמך צוין כי באחריות לבנון לסלק את כל התשתיות המשמשות את חיזבאללה לפעולות צבאיות בדרום לבנון, ולהתחייב לא לחזור ולתקוף את ישראל. כמו כן, לבנון נדרשת לפרוש את כוחות צבא לבנון באופן שימנע התקרבות של חמושים לגבול.

כזכור, שר החוץ הלבנוני הודיע אתמול במהלך מסיבת עיתונאים כי "אנחנו לא רוצים מלחמה בלבנון, אלא רוצים יישום מלא של החלטה 1701", משמע תנאי הפסקת האש לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006. בתוך כך, גורמים בכירים אמריקאים הבהירו לממשל בביירות כי אין ביכולתם למנוע מלחמה באזור, והדבר תלוי בלבנון.

בחודש שעבר העבירה צרפת הצעה לביירות, שמטרתה לסיים את הפעולות נגד ישראל ולהסדיר את סוגיית גבול לבנון-ישראל וקורא ללוחמים, כולל יחידת העילית של חיזבאללה, לסגת עשרה קילומטרים מהגבול. ישראל מצידה, תפסיק את התקיפות בשטחה הריבוני של לבנון, ושני הצדדים יסכימו למתווה ברוח הסכם 1701.
 
ביירות כבר הביעה בעבר רצון לחתור להגיע להסכם 1701, אולם בתנאי שישראל תחזור גם כן להסכמות. עוד הבהירו כי "ישנה נכונות לקיים פסגה בין נציגי הצבא הישראלי, לבנון ואנשי יוניפי"ל, במפקדת האו"ם בנקורה (סמוך לגבול מול ראש הנקרה)".