בריאיון שנתן ד"ר מייקל אורן, שגריר ישראל בוושינגטון לשעבר, לרדיו צפון 104.5FM חשף והסביר את העמדות האמריקאיות על המלחמה בישראל: "האמריקאים מאמינים שמדובר במלחמה של ביבי ולא של מדינת ישראל". בהמשך הוסיף אורן: "מדובר במלחמת קיום שלנו של כל העם, אף אחד לא דורש הפסקת אש וזה מה שהאמריקאים רוצים, הם לא רוצים שצה"ל ייכנס לרפיח. זה מובן כי יש שם בחירות, יש הרבה התנגדות".

השגריר לשעבר התייחס גם לתרחיש של הפסקת סיוע ואספקת נשק לישראל: "נילחם עם מקלות ואבנים. נוכל להסתדר יותר טוב עם האמריקאים אבל זה לא שאין לנו אופציות. היה מן הלם בארה"ב כי מי שמטיל ביקורת על ביידן אפילו אם היא מכובדת ישר נחשב כתומך של טראמפ. טראמפ גם שונא את ביבי ולא סולח לביבי על הברכה לביידן כשנבחר, הוא גם מותח עלינו ביקורת. אין פה אופציה פרו ישראלית. אני לא יודע וגם הוא לא יודע מה המדיניות שלו".

על הנשיא ביידן הוא מצהיר: "באמת יחסית לאנשים אחרים אין עליו, הוא משלם מחיר בשביל לעזור לנו. הוטלו החלטות לכפות עלינו הפסקת אש וביידן הטיל וטו, הוא מציל אותנו".

מייקל אורן (צילום: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)
מייקל אורן (צילום: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)

באשר להסברה הישראלית בעולם אורן טוען: "יש הרבה כשל. אנחנו לא משקיעים בזה ולא רואים בזה חזית במלחמה אבל זו חזית".

בסיום הריאיון התייחס לביקורו של השר יואב גלנט בוושינגטון: "ידברו על תחמושת, זה בא על רקע מחסור עולמי בתחמושת בגלל המלחמה באוקראינה. שנית ידברו על החזית הצפונית, אם לא יעלה על ידם של האמריקאים לסגת לליטני, ואח"כ איזה חיץ ייכנס בנינו לבין חזבאללה. האמריקאים מאמינים במדינת לבנון ושיש שם צבא, אבל מבחינתנו אין הבחנה, אנחנו חושבים שיש שם מדינת חזבאללה".