שב״כ וצה״ל עצרו בבית חולים שיפאא׳ את מחמוד קווסאמה אשר היה אחד ממתכנני ומממני התשתית שביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל ביוני 2014, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. קוואסמה, שגורש לרצועת עזה במסגרת ״עסקת שליט״ ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס בשטחי איו"ש, הועבר להמשך חקירת שב"כ בישראל.

התבקש להסגיר את עצמו, והתחיל לירות: פרטים חדשים מחיסול מבחוח בשיפא
המחבלים בשיפא היו בהלם ונכנעו: ישראל מצאה ראיית זהב

מוקדם יותר היום דווח על פי מקורות עזתיים, כי צה״ל עצר את אחד ממנהיגי הג׳יהאד האסלאמי חאלד אל-בטש בבית החולים. אל בטש, חבר בלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, נחשב כמי שעומד מאחורי המנגנון הכלכלי והמנהלתי של ארגון הטרור, וייתכן כי נכח בבית החולים במטרה לתאם את השתלטות הארגון על חלוקת הסיוע מול חמאס והחמולות המקומיות.

בתוך כך, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, יחידת דובדבן וכוחות שייטת 13 יחד עם כוחות השב״כ המשיכו בפעילות במרחב בית החולים כחלק ממאמץ תפיסת המחבלים אשר מתחבאים ופועלים בתוך מבני בתי החולים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי. 

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה״ל ושב״כ עצרו עד כה כ-350 חשודים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה ברחבי בית החולים בניהם: רובי קלצ'ניקוב, מקלעים, מחסניות, מרגמות, רימונים, אר פי ג'י ומדי לחימה. מאמץ ההתקפה מתבצע תוך הימנעות בפגיעה באזרחים, חולים וצוותים רפואיים.