בעיצומה של המלחמה בעזה: כ-600 פועלים עזתים נמצאים בשטח ישראל מאז הטבח ב-7 באוקטובר, וטרם הוחזרו לרצועה - כך לפי נתוני מערכת הביטחון. מדובר בפועלים שהחזיקו בהיתר עבודה בישראל לפני המלחמה, אך לאחר שהחלה המלחמה נשלל מהם ההיתר, וגורמים ביטחוניים מתריעים כי מדובר בסכנה ביטחונית.

על פי הדיווח שפורסם בגל"צ, ‏9,192 פועלים עזתים בעלי היתר היו מצויים בישראל עם פרוץ המלחמה בשבת שמחת תורה. עד כה הוחזרו 8,598 מהם לשטחי רצועת עזה, לאחר תחקור קצר בשב״כ. המשמעות היא כי כ-600 עזתים שמערכת הביטחון לא יודעת היכן הם נמצאים כעת, אך מעריכים כי רובם בשטחי יהודה ושומרון.

פועלים פלסטינים נכנסים לארץ (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
פועלים פלסטינים נכנסים לארץ (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

במערכת הביטחון יש מי שסבורים שלא נעשה מספיק מאמץ כדי לשים את היד על אותם פועלים עזתים, מאחר שגם יותר מ-5 חודשים לאחר פרוץ המלחמה, מאות רבות עדיין בשטח ישראל. ‏גורמים ביטחוניים: "מוטרדים מהסוגיה, יש לפנות זמן וקשב מערכתי לטיפול בנושא הזה, במאמץ משותף של כל הגופים שעוסקים בכך״.

תגובת מערכת הביטחון: "‏מיד לאחר אירועי 7.10, הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של כלל העזתים בעלי ההיתר. צה״ל, משטרת ישראל והשב״כ פעלו יחד לאכיפת השלילה והחזרה של כלל העזתים שהיו בעלי היתר כניסה. ‏כל העת נמשכים הממצאים לאתר עזתים נוספים, לעצור אותם ולהחזירם לרצועת עזה".