סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה ממשיכה להעסיק את ישראל: לאחר הדיווחים כי ישראל החלה במגעים עם חמולות המזוהות עם פת"ח ברצועה, הבוקר (חמישי) דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי גורם ישראלי במערכת הביטחון שוחח עם המדינות המתווכות במטרה לבנות תמיכה אזורית באנשי עסקים פלסטינים שלא מקיימים קשרים עם חמאס. בין הדמויות הפלסטיניות שאליהן פנתה ישראל - איש העסקים בשאר מסרי וראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג'.

על פי הדיווח, הסיוע ההומניטרי ייכנס לרצועת עזה דרך הים והיבשה, כשאותם אנשים יהיו אחראים על הסיוע ויקבלו את הסמכות למשול, בגיבוי כוחות הביטחון שיפרסו באזור על ידי ממשלות ערביות עשירות. "עזה תנוהל על ידי מי שלא מבקש לרצוח ישראלים", אמר גורם ישראלי בכיר בלשכת ראש הממשלה לעיתון האמריקני.

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן, יחיא סינוואר (צילום: רויטרס,gettyimages)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן, יחיא סינוואר (צילום: רויטרס,gettyimages)

יחד עם זאת, פקיד ישראלי נוסף המעורה בפרטים, הסביר כי ההתנגדות החריפה של חמאס עלולה להפוך את התכנית לבלתי ניתנת לביצוע, כשהכאוס ששורר ברחבי עזה תסכל התכניות של מערכת הביטחון הישראלית וממשל ביידן. לדבריו, חלוקת הסיוע כפי שהיא מתבצעת כיום, בלתי אפשרית כי חמאס יכול לבסס את עצמו מחדש בתוך הוואקום הממשלתי. עוד הסביר, כי כוח שיוכל להפיץ סיוע ביעילות בעזה זה מה שנחוץ כעת, וכדאי שאותו כוח יהיה מחובר לרשות הפלסטינית ולמפלגת השלטון של הרשות.

בחמאס חוששים מסדר ביטחוני ואזרחי חדש ברצועה. בכיר בארגון הטרור אמר כי כל הסדר ביטחון קבוע צריך מפוקח על ידי "קבינט פלסטיני מאוחד של כל הפלגים ללא ישויות זרות". לדבריו, "הביטחון יהיה באחריות ממשלת האחדות הלאומית". במקביל, מדינות המפרץ הצהירו שלא ישלמו עבור שיקום הרצועה, אלא אם ישראל תסכים לתהליך של יצירת מדינה פלסטינית, רעיון שאותו נתניהו דחה על הסף.