שלום בן חנן, לשעבר בכיר בשב"כ, התראיין הבוקר (חמישי) ב-103FM והביע פסימיות בנוגע לסיום מהיר של המלחמה. "זו הדרך היחידה. יכול להיות שזה ייקח זמן, יכול להיות שזה לא יהיה מידי אבל אני חושב שזו הדרך היחידה".

בשל תרומתם למדינה: פרס ישראל יוענק לד"ר כוכב אלקיים-לוי ומנהל המכון לרפואה משפטית
פצצה מתקתקת - בעיצומה של המלחמה: מאות עזתים מסתובבים בישראל ללא היתר

בניגוד לדעת רבים, בן חנן טען כי משיכת הזמן אינה מסייעת לארגון הטרור חמאס: "חמאס חייב להבין שמשיכת הזמן לתוך הרמדאן כנראה גם כן לא מסייעת לו, ושיש נחישות ישראלית להמשיך ולהפעיל את הלחץ כדי להביא לשחרור החטופים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

כמו כן, הביע את דעתו בנוגע למניעיו של הטרוריסט יחיא סינוואר: "עתיד הפרויקט החמאסי ברצועה אכפת לסינוואר אפילו יותר מאשר חייו. בזה הוא מתרכז כרגע, אנחנו רואים זאת בשינוי הדרישות. מה שעומד במרכז המשא ומתן זה חזרת התושבים לצפון הרצועה. אם יש משהו שיאיים על הפלסטינים זה הסיפור הזה של המשך הפליטות, הצעידה לכיוון "נכבה" אפשרית. את הסיפור הזה יהיה לסינוואר קשה לעכל. הוא נלחם על המקום שלו בהיסטוריה. אם המקום שלו יהיה מחריב עזה - הוא יחשוב על זה פעמיים".

החיסולים ביו"ש - איזה משמעות יש לזה?
"לזה לטעמי אין משמעות באמת ישירה על המו"מ או על מה שקורה בעזה. החיסול הלילה הוא לא ממש חיסול, הוא לא חיסול שהיה מתוכנן מראש, אלא שמחבלים שירו הכוחות. זה לא היה מבצע מתוכנן. ולמרות זאת, הפעילות ביו"ש היא פעילות שבאה לסכל את רמת האיום המיידית שיש שם. בוודאי בכל מיני מקומות כמו ג'נין, אנחנו רואים שלמרות הסיכול היומיומי האיומים שם צומחים כמעט מדי יום. את הדבר הזה חייבים לעשות, זה לא בדיוק נגד החמאס, זה התארגנויות מקומיות. מה שמשותף להן זה ההתארגנות לבצע פיגועים, המימון שהם מקבלים ואמצעי הלחימה הרבים שהם משיגים. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm