לאחר הסקר המבהיל שהראה כי 75% מהפלסטינים תומכים במתקפה הקטלנית על ישראל ב-7 באוקטובר, סקר עדכני שפורסם היום (חמישי) הציג נתונים חדשים על דעתם של הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון ועזה, בכל הנוגע לטבח.

על פי הנתונים, ב-23 בדצמבר, 57% מתושבי עזה תמכו בטבח ה-7 באוקטובר, וכעת הנתון זינק ל-71%. אם לפני שלושה חודשים 37% בלבד התנגדו למתקפה בשבת השחורה, כעת הנתון ירד ל-23% בלבד, 6% השיבו כי אין להם כל דעה בנושא. 

בכל הנוגע לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון - בחודש דצמבר האחרון, 82% הביעו תמיכה בטבח חמאס ב-7 באוקטובר, 16% התנגדו נחרצות ו-6% השיבו כי אין להם דעה. כיום, נתון התמיכה במתקפה ירד ל-71%, מספר המתנגדים למתקפה עלה ל-16% ו-13% השיבו שאין להם דעה. בסך הכל, הנתונים הכלליים בחודש מרץ, כמעט זהים לנתונים שהראה הסקר בחודש דצמבר. אם לפני שלושה חודשים 72% מהפלסטינים תמכו בטבח, הנתון היום עומד על 71%. נתון ההתנגדות לטבח אף ירד מ-22% ל-19% בלבד, 10% השיבו שאין להם דעה.

בסך הכל, הנתונים הכלליים בחודש מרץ, כמעט זהים לנתונים שהראה הסקר בחודש דצמבר. אם לפני שלושה חודשים 72% מהפלסטינים תמכו בטבח, הנתון היום עומד על 71%. נתון ההתנגדות לטבח אף ירד מ-22% ל-19% בלבד, 10% השיבו שאין להם דעה.

עוד לפי הסקר, הנייה יקבל 70% אם יתמודד מול עבאס, שיקבל 22% מהקולות. 84% רוצים שאבו מאזן יתפטר, ו-65% סבורים שהרשות היא נטל על העם. 70% מרוצים מחמאס, לעומת 27% לפתח, 61% לסינואר ו-14% לעבאס.

כזכור, בסקר הקודם, 75% מהפלסטינים הביעו תמיכה במתקפה הקטלנית על ישראל ב-7 באוקטובר. כך ע"פ סקר שערך העולם הערבי למחקר ופיתוח (AWRAD) בקרב 668 פלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה, מ-31 באוקטובר עד 7 בנובמבר. הצוות ערך את הסקר באמצעות ראיונות פנים אל פנים בסיוע טאבלט ברחבי הגדה המערבית ובמקלטים ובמשקי בית בשלושת נפות "הדרום" של עזה (דיר אל בלח, חאן יונס ורפיח) שבו התגוררו כיום אנשים. המדגם של הסקר כולל את כל הקבוצות החברתיות-כלכליות, הבטחת ייצוג שווה של גברים ונשים בוגרים, ומחולקת באופן יחסי על פני המדינות הגדה המערבית ועזה.