על רקע ביקורו של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן היום (חמישי) בקהיר, גורם המעורה בפרטי המשא ומתן בין ישראל לארגון הטרור חמאס צוטט כשהוא מפרט בנוגע לפערים בין הצדדים בסוגית עסקת חטופים אפשרית. 

סינוואר לא יודה בזה, אבל הוא קרוב לעשות את הטעות של חייו
"דבר שלא צריך להיות": האם אנו עדים למחדל נוסף של מערכת הביטחון?

"יש מחלוקת בין הצדדים בנוגע לסדרי העדיפויות המשא ומתן", טען והסביר: "בעוד שישראל עוסקת בעיקר בעסקה שתביא לשחרור החטופים, בחמאס מתעקשים לדון בעיקר באופן שבו תיראה הרצועה". 

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

לדבריו, בארגון הטרור ממשיכים לדרוש את נסיגתו של צה"ל מהרצועה, כמו גם את חזרת העזתים שהתפנו מצפון הרצועה. בחמאס שמים את נושאים אלו בסדר העדיפויות מבינתם, אף לפני סוגית המחבלים שנמצאים בבתי הכלא בישראל, כך לדבריו. עם זאת, בישראל מתנגדים לנסיגה של צה"ל מהרצועה, בעיקר מהאזור שחוצה בין צפונה ודרומה. 

לפי ערוץ אלחדת׳ הסעודי סינוואר מעורב אישית ברשימת האסירים בכלא הישראלי. ישראל דורשת שאסירים כבדים עם דם על ידיים יוגלו לחו"ל ולא יצאו ליו"ש. עוד מוסיפים בערוץ כי "ישראל הציעה להחזיר את תושבי עזה לצפון תוך עד 90 יום״.

כאמור, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן יחל היום את ביקורו בקהיר, במהלכו הוא צפוי לקיים פגישה עם שרי החוץ של סעודיה, קטר וירדן, כמו גם עם שר שיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות. 

מחר הוא צפוי להגיע לישראל, ולדון עמה בסוגית המשך המגעים לביצוע עסקת חטופים נוספת. בלינקן צפוי לעדכן את ישראל בנוגע לשיחות שיקיים עם שרי החוץ של המדינות הערביות. תחילה, ביקורו של בלינקן במזרח התיכון לא כלל את ישראל, אך לבסוף התקבלה בארה"ב ההחלטה כי הוא יעבור במדינה לאחר הפגישה עם בכירי המדינות הערביות, כך דווח בתקשורת האמריקאית. בריאיון שקיים אצל ערוץ אלחדת' הסעודי, טען בלינקן כי נראה שהסכם הפסקת האש קרוב לכדי סיכום.