המבצע הצבאי המיוחד של צק״ח (צוות קרב חטיבתי) 401, שייטת 13, לוחמי ורכזי שב״כ בפיקוד אוגדה 162 בבית החולים שיפא ממשיך לספק "אוצרות מודיעיניות" עבור מערכת הביטחון. 

בזמן פשיטה על שיפא: האמל"ח העצום שנמצא סמוך ללשכת מנהל בית החולים | צפו בתיעוד
הרמטכ״ל רמז על זה: צה״ל לא האמין אבל הוא מצא אוצר בשיפא

עד כה נעצרו כ-600 מחבלים וחוסלו בחילופי אש מעל ל-140 מחבלים. במהלך הסריקות בבית החולים אותרו אמצעי לחימה רבים ומסמכים מודיעיניים אשר תורמים להמשך הלחימה. במקביל, מחבלים נוספים ממשיכים להיכנע, ביניהם גם בכירים ביותר. כך לדוגמא: ח'ואסם סלאמה - אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה ואחיו וויסאם - אחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של הג'יהאד האסלאמי. 

פעילות הכוחות בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
פעילות הכוחות בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, בין העצורים ישנם שלושה. בכירים במטה הגדה של חמאס, אשר מכווינים פעילות טרור מיהודה ושומרון והועברו לחקירת שב״כ: עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, מחמוד קואסמה ממתכנני ומממניי חטיפת שלושת הנערים ב-2014 וחמדאללה חסן עלי קידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביהודה ושומרון. 

פעילי חמאס שנעצרו בפשיטה על שיפא (צילום: דובר צה''ל)
פעילי חמאס שנעצרו בפשיטה על שיפא (צילום: דובר צה''ל)

כאמור, הלחימה במרחב בית החולים נמשכת תוך מגעים רבים עם האויב וחילופי ירי. הכוחות ממשיכים לפעול ולסרוק את המרחב, לאתר אמל״ח ולעצור מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים. האוגדה פועלת במרחב צפון ומרכז רצועת עזה תוך פגיעה משמעותית ביכולות של ארגון הטרור חמאס.

 עד כה נתפסו מעל ל-300 מחבלים, שהמודיעין יודע להצביע עליהם בוודאות כמחבלי חמאס וג׳יהאד. רובם בחרו להסגיר את עצמם ולהיכנע. מסדרון שלם בשיפא משמש כעת כמתקן מעצר זמני של אמ״ן והשב״כ לחקירות המחבלים בשטח, כדי להפיק מהם מודיעין במהירות.  על פי הדיווח של הכתב דורון קדוש בגלי צה"ל, מחקירות המחבלים השיג צה"ל מודיעין שמופק באופן מיידי: מספר תקיפות של חיל האוויר ביומיים האחרונים התבצעו הודות למודיעין שהגיע מהמחבלים בשיפא.

גורם בצה״ל אמר כי ״אנחנו יושבים על מכרה זהב״. עוד דווח כי נעצרו גם מפקדים בדרג בינוני, אך הבכיר ביותר בצפון הרצועה - מח״ט עזה עז א-דין אלחדאד, כנראה לא בשיפא. הכוחות תפסו שלל מודיעיני וארכיונים צבאיים של חמאס שרוכזו בבית החולים. בין היתר, אותרו שם קלסרים שחמאס גנב ממעבר ארז ב-7 באוקטובר ובהם מידע רגיש של יחידת מתפ״ש. כעת צה״ל משתמש בשלל המודיעיני כדי להבין מה חמאס ידע עלינו בחודשים האחרונים.