הפרשן הצבאי של ערוץ "אלחדת" הסעודי, אסד עוואד, הופיע אתמול (חמישי) בערוץ, התייחס למערכה מול חיזבאללה ואיראן וניתח את האסטרטגיה הישראלית באזור. "ישראל הופתעה מהיקף המנהרות בעזה ומהשיטות הצבאיות (של חמאס), והיא אימצה אסטרטגיה חדשה להרתעה אזורית", אמר בפתח דבריו.

הגנרלים הזרים כבר ראו, הציבור לא: צה"ל סיכל תשתיות אדירות של חיזבאללה | אלון בן דוד
בלב כפרים אזרחיים: חיזבאללה אחסן תשתיות ייצור עם אמצעים כימיים | תיעוד

בשלב הראשון, לדבריו, "ישראל פגעה קשות במערכי המשלוחים האיראנים לאזור, והשמידה הרבה משלוחי נשק שהיו בדרכם מאיראן", הוא הוסיף: "בשלב הבא הותקפו והושמדו מחסנים במזרח סוריה ובהם נשק שהיה יכול תוך שעות להיות מנויד לגבול עם ישראל. למעשה, היא חיבלה בקווי ההזנה של איראן לחיזבאללה ולמיליציות האיראניות באזור.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דבריו של אסד עוואד (צילום :רשתות ערביות)

"כל הפעולות האלו עשויות להיות הקדמה לפעילות משמעותית יותר, שתכלול השמדת מנהרות חיזבאללה או לכל הפחות פגיעה בביצורים לאורך הגבול עם לבנון המשתרע על פני 79 קילומטרים וכן באיזור החרמון שצפוי להיות מאתגר הרבה יותר", הבהיר.

הוא הסביר: "מבחינה גיאוגרפית, אזור החרמון – מול חוות שבעא, מדובר בשטח קשה שנחשב למעוז חיזבאללה. לתקיפות האוויריות של ישראל לא תהיה שם תועלת, והיא תצטרך לגלות יצירתיות באיתור טקטיקות פעולה חדשות".

פעילות חטיבת ''ההרים'' בחרמון והר דב (צילום: דובר צה''ל)
פעילות חטיבת ''ההרים'' בחרמון והר דב (צילום: דובר צה''ל)

בדבריו התייחס לחטיבה המרחבית "ההרים" שתחל את פעילותה בשבועות הקרובים – בעיצומה של המלחמה, ותפעל בגזרת הר החרמון והר דב. "הכוחות בחטיבת 'ההרים' השתתפו במלחמה ב-2006, והם מגיעים עם היכרות מעמיקה עם המנהרות של חיזבאללה".

"בשבועות האחרונים חיזבאללה החל לבנות מנהרות מסוריה ללבנון, במטרה להעביר נשק מהמחסנים, אבל בשלב הזה אין תועלת במנהרות –להערכתי הושמדו 70%-80% מהמחסנים. זה צפוי לעכב כל תוכנית שחיזבאללה שואף להוציא לפועל, וזאת עשויה להיות ההזדמנות של ישראל", סיכם.