על רקע יציאת המשלחת הישראלית היום לקטר, בבית הלבן שידרו מסר אופטימי ומסרו כי  "נרשמה התקדמות במגעים לביצוע עסקת חטופים". מוקדם יותר, נפגש שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן עם קבינט המלחמה. 

לאחר וטו של רוסיה וסין: נפלה הצעת ארה"ב במועצת הביטחון להפסקת אש בעזה
"הפתרון זה להקים יישובים ברצועת עזה": מג"ד 82 זומן לבירור וננזף

הוא שיגר אזהרה חמורה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשאר חברי הקבינט, ואמר כי המשך המלחמה ללא תכנית ליום שאחרי מעמיד בסכנה את ביטחון ישראל ואת מעמדה הבינלאומי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ)
בלינקן אמר לחברי קבינט המלחמה שביטחון ישראל ומעמדה הבינלאומי נמצאים בסכנה: "אתם עוד לא מבינים את זה. כשתבינו זה עלול להיות מאוחר מדי", אמר. הוא הוסיף ואמר לנתניהו שהכיוון הנוכחי בו צועדת ישראל, בלי תכנית ברורה לגבי היום שאחרי המלחמה, עלול להשאיר את ישראל בעזה "להתמודד עם מחבלים" במלחמת התשה שתתקשה לשאת בה לאורך זמן רב. "אתם צריכים תכנית ברורה או שפשוט תישארו תקועים בעזה", אמר בלינקן לנתניהו ולחברי קבינט המלחמה - כך לפי הדיווח.

עוד אמר, כי במסלול הנוכחי חמאס יישאר בשלטון בעזה, או שתהיה אנרכיה שרק תיצור תנאים לעוד יותר טרור. צוין כי שנתניהו הקשיב לדברים הוא הגיב והודה: "אם זה יקרה נהיה עסוקים שם במשך עשרות שנים".

אנתוני בלינקן בקבינט המלחמה (צילום: שגרירות ארה''ב)
אנתוני בלינקן בקבינט המלחמה (צילום: שגרירות ארה''ב)

בתגובה, ראש הממשלה בפרסם הודעה: "נפגשתי היום עם מזכיר המדינה בלינקן. אמרתי לו שאני מאוד מעריך את העובדה שיותר מחמישה חודשים אנחנו עומדים יחד במלחמה נגד החמאס. אמרתי לו גם שאנחנו מכירים בצורך לפנות את האוכלוסייה האזרחית מאזורי המלחמה וכמובן לדאוג גם לצרכים ההומניטריים ואנחנו פועלים לשם כך. אבל גם אמרתי שאין לנו דרך לנצח את החמאס בלי להיכנס לרפיח ולחסל את שארית הגדודים שם. ואמרתי לו שאני מקווה שנעשה זאת בתמיכה של ארה"ב, אבל אם נצטרך - נעשה זאת לבד".

בתוך כך, לאחר הדיון של חברי הקבינט עם שר החוץ של ארה"ב, ראש המוסד דדי ברנע המריא לקטר, שם ייפגש כבר הערב עם ראש הCIA וויליאם ברנס, עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני. הדיוני בין הארבעה יימשכו במהלך השבת. ע"פ גורמים המערים בשיחות נאמר ל"מעריב", כי נרשמה התקדמות במגעים לעסקת חטופים.