ברקע הטענות כי ישראל לא מעבירה מספיק סיוע לרצועת עזה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם היום (שבת) תיעוד של מאות מכולות עמוסות בסיוע שהאו"ם ואונר"א לא מעבירים לתושבים.

הזרמת סיוע לעזה משטח ישראל: הלחץ הבין-לאומי החדש על ישראל
לראשונה: סיוע הומניטרי נכנס לרצועה דרך הכביש שסלל צה"ל | צפו

"הסיוע הזה כולו הצטבר ומחכה לאונר"א ולארגוני סיוע אחרים של האום להפיץ אותו. זה שווה ערך למאות משאיות סיוע - שאינן מחולקות לאזרחים עזה. אנחנו נשארים מחויבים להעברת הסיוע לעזה", נכתב. מוקדם יותר השבוע חשפו נתוני היחידה כי במהלך שלושת השבועות האחרונים הועברו יותר מ-150 משאיות לצפון רצועת עזה, רובן על ידי המגזר הפרטי. 

כמו כן, חמישה מתקני שאיבת מים המספקים מים ליותר מ-200,000 תושבים בצפון עזה תודלקו לאחרונה. במקביל, 21 מאפיות פועלות בעזה, ומספקות למעלה מ-2 מיליון לחמים, לחמים ופיתות ביום לאוכלוסייה המקומית.

מאז תחילת המלחמה, ישראל אפשרה כניסה של יותר מ-17,400 משאיות סיוע לרצועת עזה, שכוללות יותר מ-10,300 משאיות ובתוכן יותר מ-218 אלף טון מזון. לצורך ההקשר, המספר היומי הממוצע של המשאיות שנושאות מזון לרצועת עזה לפני המלחמה היה בסביבות 70, והממוצע מתחילת מרץ הוא מעל 125 - עלייה של 80%. 

התיעוד מתפרסם לקראת ביקורו הצפוי של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש היום בגבול מצרים-עזה, כשהוא לא צפוי לפגוש גורמים ישראלים בזמן מסעו במזרח התיכון. לאחר מכן גוטרש ייסע לירדן שם יבקר במתקני אונר"א.