בעיתון אל-אח'באר הלבנוני דווח היום (שבת) כי במהלך ביקור מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בקהיר, אמר האחרון כי מבחינת ארה"ב המלחמה תסתיים עד סוף השנה הנוכחית.

ללא הסיוע הצבאי הנוסף לישראל ואונר"א: אושרה הצעת התקציב בארה"ב
"טעות אנוש": הדיווח על לכידת בכיר חמאס - והבהרת דובר צה"ל

על פי הדיווח, במהלך ביקורו של בלינקן בקהיר הוא הציע מספר הצעות לגבי אופן ההתמודדות עם המצב ברפיח והעברת הפליטים העזתים, מה שיאפשר לישראל לפעול צבאית בעיר.⁠ ⁠מצרים דחתה את ההצעות הללו, וטענה כי יידרש זמן רב ליישם את ההצעות לשינוע העזתים ולא ניתן יהיה להתקדם לאור המצב ההומניטרי ה"קטסטרופלי" שמאיים לדבריהם על הפלסטינים בתוך רצועת עזה.

אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)
אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)

כמו כן, דווח כי חלק מהדיונים בין בכירים מצרים לבלינקן התמקדו בעתידה של עזה בשלב שלאחר הפסקת האש הבאה, ומזכיר המדינה ציין כי אין ביכולת ארה"ב להביא לקץ למלחמה במיידי, אולם זה יקרה עוד בשנה הנוכחית. בשל כך, גורמים מצרים הגיעו למסקנה שבוושינגטון אישרו את סוגיית הפעולה הצבאית ברפיח אם לא תושג הפסקת אש.

במקביל, דווח כי במצרים עובדים על הגברת קצב הכניסה של הסיוע דרך מעברי רפיח וכרם שלום, בתמיכה אמריקאית, עם לחץ לשלוח סיוע יבשתי לצפון רצועת עזה, ולא רק באמצעות סיוע מהאוויר. בהקשר זה ביקשה מצרים מבלינקן ללחוץ על ישראל לאשר כניסת סיוע לצפון הרצועה, באמצעות משאיות שנבדקות דרך המעברים.

בנימין נתניהו, עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: Getty images, רויטרס)
בנימין נתניהו, עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: Getty images, רויטרס)

בתוך כך, אתמול ביקר מזכיר המדינה בישראל בפעם השביעית מתחילת המלחמה, ושיגר אזהרה חמורה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשאר חברי הקבינט, ואמר כי המשך המלחמה ללא תכנית ליום שאחרי מעמיד בסכנה את ביטחון ישראל ואת מעמדה הבינלאומי.

"אתם עוד לא מבינים את זה. כשתבינו זה עלול להיות מאוחר מדי", הזהיר בלינקן את הקבינט. הוא הוסיף ואמר לנתניהו שהכיוון הנוכחי בו צועדת ישראל, בלי תכנית ברורה לגבי היום שאחרי המלחמה, עלול להשאיר את ישראל בעזה "להתמודד עם מחבלים" במלחמת התשה שתתקשה לשאת בה לאורך זמן רב. "אתם צריכים תכנית ברורה או שפשוט תישארו תקועים בעזה", הבהיר.