מלחמת חרבות ברזל: צה"ל תקף סדנא ובה אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ שבעומק לבנון, מזרחית לביירות. במקביל, דווח על הפעלת מערכות ההגנה הסוריות באזור דמשק.

עסקת החטופים בסכנה? ראשי השב"כ והמוסד יחזרו הלילה לארץ
הטרור הפסיכולוגי של חמאס: הודיע כי אחד החטופים מת בשבי

מעט זמן לאחר מכן, אזעקות הופעלו ביישובים שניר ואודם בצפון הארץ. המשגרים מהם שוגרו רקטות לשטח ישראל הותקפו. 50 שיגורים בוצעו מלבנון לאזור רמת הגולן. 4 מהם יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים, ללא נזק וללא נפגעים. 

תקיפה אווירית בפאתי בעלבכ (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפה אווירית בפאתי בעלבכ (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, לפחות שני כטב"מים שחדרו מלבנון מוקדם יותר נפלו באזור כפר בלום, לא דווח על נפגעים בגוף. שריפה פרצה במקום, כיתת הכוננות של הקיבוץ כיבתה את הדליקה ומבצעת סריקות. קודם לכן, נשמעו אזעקות גם מרגליות ובמשגב עם.

ששי אנג׳ל, תושב קיבוץ כפר בלום, שהיה בזירת נפילת הכטב״ם יחד עם החיילים אמר ל-״מעריב״: ״חזרתי לקיבוץ כפר בלום מקרית שמונה ובצומת ראיתי שני חיילים שעמדו ליד רסיסי הכטב״ם הראשון שנפל על הכביש. אני עצרתי עם האוטו לידם - והם אמרו לי שנפל לידם כטב״ם".

"תוך כדי שאנחנו מסתכלים על הרסיסים, שמענו זמזום מעלינו, ראינו כטב״ם שהתחיל לצלול לעברינו ולמזלנו פעלנו וברחנו מהר", המשיכה. "הכטב״ם התרסק 20 מטרים מאיתנו - ורסיסים פגעו ברכב שלי. ככל הנראה פעילי חיזבאללה ניסו לפגוע בחיילים באופן מכוון כי ידעו שיגיעו לזירה. בהמשך גם פרצה שריפה במקום - והגיעו כיתת הכוננות של הקיבוץ וכיבוי אש".