מלחמת חרבות ברזל: עלילת דם חדשה מופצת ברשת בימים האחרונים ולפיה חיילי צה"ל אנסו ורצחו נשים בבית חולים שיפא. ערוץ אלג'זירה הצטרף להפצת הידיעה באמצעות "עדות של ג'מילה אלהסי שנצורה בבית החולים". בתוך כך, בסוף השבוע נפוצה ברשתות עלילת דם נוספת, לפיה ישראל עומדת מאחורי הפיגוע ברוסיה באמצעות הכיתוב "Israel is ISIS".

צה"ל תקף בבעבלבכ שבעומק לבנון; אזעקות הופעלו באצבע הגליל | צפו
עסקת החטופים בסכנה? ראשי השב"כ והמוסד יחזרו הלילה לארץ

כזכור, סוכנות הידיעות אעמאק של דאע"ש פרסמה את תמונתם של ארבעת המחבלים. זאת לאחר שאמש, הודעת קבלת אחריות לפיגוע הטרור בפאתי מוסקבה. "לוחמים של המדינה האזלאמית תקפו התכנסות גדולה של נוצרים בעיר קרסנוגורסק שבפאתי הבירה הרוסית מוסקבה והרגו ופצעו מאות וגרמו הרס רב למקום לפני שנסוגו לבסיסיהם בשלום", נאמר בהודעה.

בניו יורק טיימס דווח כי ארצות הברית אספה במרץ מודיעין לפיו ISIS-K, מחוז ח'וראסאן של המדינה האסלאמית שבסיסה באפגניסטן תכננה מתקפה על מוסקבה, כך על פי גורמים רשמיים.

שריפה במוסקבה בעקבות אירוע ירי (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"ISIS-K השתרש ברוסיה בשנתיים האחרונות", אמר קולין פ. קלארק, אנליסט ללוחמה בטרור בחברת ייעוץ ביטחונית שבסיסה בניו יורק. "ISIS-K האשים את הקרמלין בכך שיש לו דם מוסלמי על ידיו, תוך התייחסות להתערבויות של מוסקבה באפגניסטן, צ'צ'ניה וסוריה". 

ב-8 במרץ שגרירות ארצות הברית במוסקבה הזהירה מפני "מתקפה קרובה" שעלולה להתרחש בבירת רוסיה "השגרירות עוקבת אחר דיווחים לפיהם לקיצונים יש תוכניות קרובות לפגוע בהתקהלויות גדולות במוסקבה, כולל קונצרטים", נכתב בהודעת השגרירות האמריקאית.

"אנו ממליצים לאזרחי ארצות הברית להימנע מהתקהלויות גדולות במהלך 48 השעות הקרובות". גורם בממשל האמריקאי, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הזהרנו את רוסיה בהתאם להערכות שלנו".

זירת הפיגוע הקשה במוסקבה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון, הדגישה כי "מוקדם יותר החודש, הממשל האמריקני החזיק במידע על אודות מתקפת טרור מתוכננת במוסקבה, שייתכן ותכוון כלפי התקהלויות ואסיפות גדולות, כגון הופעות. בעקבות המידע, מחלקת המדינה פרסמה אזהרה לאזרחים אמריקנים השוהים ברוסיה".

כמו כן, ציינה ווטסון, כי: "הממשל שיתף את הרשויות ברוסיה במידע, בהתאם למדיניות ארוכת השנים שלנו בנוגע לחובה לספק אזהרה במצבים דומים".