לאחר שיגור הכטב"מים לכפר בלום - תקיפה בעומק לבנון: כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (ראשון) על תקיפה ממוקדת נגד רכב באוזר הבקאע בלבנון, כ-55 ק"מ ממטולה. על פי הדיווחים, שני בני אדם נהרגו בתקיפה. אמש, צה"ל תקף סדנא ובה אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ שבעומק לבנון, מזרחית לביירות. לאחר התקיפה אמש, חיזבאללה נטל אחריות על ירי של יותר מ-60 רקטות לשטח ישראל. 

התקיפות המיוחסות לישראל בעומק לבנון מגיעות לאחר שאתמול בבוקר התרסקו שני כטב"מים, שחדרו מלבנון, באזור כפר בלום, לא דווח על נפגעים בגוף. שריפה פרצה במקום, כיתת הכוננות של הקיבוץ כיבתה את הדליקה ומבצעת סריקות. קודם לכן, נשמעו אזעקות גם מרגליות ובמשגב עם.

תקיפת רכב באזור הבקאע בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת רכב באזור הבקאע בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

ששי אנג׳ל, תושב קיבוץ כפר בלום, שהיה בזירת נפילת הכטב״ם יחד עם החיילים אמר ל-״מעריב״: ״חזרתי לקיבוץ כפר בלום מקרית שמונה ובצומת ראיתי שני חיילים שעמדו ליד רסיסי הכטב״ם הראשון שנפל על הכביש. אני עצרתי עם האוטו לידם - והם אמרו לי שנפל לידם כטב״ם. תוך כדי שאנחנו מסתכלים על הרסיסים, שמענו זמזום מעלינו, ראינו כטב״ם שהתחיל לצלול לעברינו ולמזלנו פעלנו וברחנו מהר. הכטב״ם התרסק 20 מטרים מאיתנו - ורסיסים פגעו ברכב שלי. ככל הנראה פעילי חיזבאללה ניסו לפגוע בחיילים באופן מכוון כי ידעו שיגיעו לזירה. בהמשך גם פרצה שריפה במקום - והגיעו כיתת הכוננות של הקיבוץ וכיבוי אש. 

מאז שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר תקף צה"ל ארבע פעמים בעומק לבנון. לפני פחות משבועיים, צה"ל ביצע סדרה של תקיפות נוספות במרחב בעלבכ. במקום התקיפה אוחסנו אמצעים משמעותיים המשמשים את הארגון בהיבטי התעצמות באמל"ח. התקיפות בוצעו בתגובה לשיגורים שביצע ארגון הטרור חיזבאללה לעבר צפון הארץ. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אמר כי שני מתחמים שהותקפו היו שייכים לחיזבאללה לאחר שהארגון תכנן תקיפות שונות נוספות לעבר שטח ישראל. כמו כן, ציין אדרעי כי "התקיפות הגיעו בתגובה להפעלת היכולות האוויריות של חיזבאללה לעבר רמת הגולן במהלך הימים האחרונים".