ילדי מושב נוב שברמת הגולן חגגו פורים בשמחה רבה, עם עדלאידע קטנה וחגיגות המוניות. למרבה הצער, האירוע נקטע על ידי אזעקה בעקבות חשד לחדירת כלי טיס בלתי מאויש. הילדים, בתחפושותיהם, ירדו מיד מ"הרכבת" והשתטחו על הקרקע. למרבה המזל, התברר שמדובר באזעקת שווא, והילדים חזרו במהירות לחגיגות.

לישראל ירד האסימון: משוואת הבלהות שתדחוק את נסראללה מעבר לליטני
בח'אן יונס מבועתים: צה"ל פשט על בית חולים נוסף, כל התקשורת קרסה

ההתרעה הזו אמנם התבררה כאזעקת שווא, אבל במהלך הלילה שיגר חיזבאללה כ-50 רקטות בעקבות תקיפה בעומק לבנון, באזור בעלבכ.מצה"ל נמסר כי בסגירת מעגל מהירה כלי טיס של חיל האוויר תקפו את המשגרים שמהם זוהו חלק מהשיגורים לגולן. 

על המצב הביטחוני אמר ל-״מעריב״ ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר כי ״הגולן חזק - הוא לא פונה ולא יפונה. גם אם המצב יחמיר, לא נסכים לפינוי. חזרנו לגולן לא בשביל לפנות אותו - זה מה שהאויב רוצה, ואנחנו לא נאפשר לו לעשות את זה.

מצד שני, אנו לא מוכנים למצב שיש בו טפטופי ירי ודורשים שממשלת ישראל לא תהפוך אותנו לרצועת ביטחון. לא נסבול את זה. היישובים בגולן לא מפונים, אך עם זאת אנו דורשים פיצויים לעסקים ולתיירות באזור. כל מי שמתפרנס פה מתיירות נקלע למצב קשה מאוד״, תיאר.

פעילות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

״זמן ההתרעה בגולן הוא 0, ברגע שיש אזעקה נשכבים על הרצפה. התמונה של הילדים מחופשים בפורים ומשתטחים על הרצפה היא מטרידה מאחר שילדים במדינת ישראל לא צריכים לשכב על הרצפה ולפחד - אך יש 0 זמן להתגונן. אחרי האירוע הביטחוני הייתי במושב, וחגיגות החג המשיכו כסדרן. אנו במלחמה כבר מעל לחמישה חודשים, והמבחן של הרשויות ושל האזרחים הוא להמשיך את השגרה כסדרה עד כמה שאפשר״.