הבוקר (שני) תושבי הנגב המערבי נחרדו מהתרעות על אירוע בטחוני הכולל חדירה מחבלים מגזרת עזה. כיתות הכוננות היישוביות הוקפצו, חלק מהתושבים הסתגרו בבתים וכוחות הביטחון נערכו עם תגבור אבטחה. צה"ל מסר שכוחותיו ערוכים ופרוסים בדרום הארץ ובהמשך הודיע שמדובר בהתרעת שווא. גם היום, אך מאוחר יותר בצהריים, העיר אשדוד נחרדה מאזעקה בשל ירי רקטות מצפון הרצועה. האירועים האלה, הזכירו לתושבי הדרום ולכולנו שלחמאס עדיין יש יכולות להטריד, להזיק ולפגוע.

אלדר טייב, תושב קריית גת, משתף בתחושותיו: "הם (חמאס) מחכים ליום פקודה, בדיוק כמו שקרה ב-7.10. זה יגיע במכה, הם מתכננים הרבה. כשתיפתח מלחמה בצפון, חמאס בדרום יראה את יכולותיו טוב מאוד. הרקטות לא נגמרו להם, יש להם מלא תחמושת ועוד מאות מחבלים שקיימים".

דניאל קרקוזוב, תושב אשדוד משתף גם הוא: "אני מקווה מאוד שזה ברור לכולנו שחמאס מרדים אותנו שוב, או לפחות מנסה. ממתי חמאס מבליג על חיסולים של צה״ל בעזה? אף פעם! ופה שנה שלמה הוא פשוט לא הכניס את עצמו לשום סבב הסלמה, גם כשצה״ל יצא למבצע נגד הג׳יאהד האיסלאמי בעזה חמאס ישב בצד וצפה, כולנו חשבנו שזה בגלל שהוא ״מורתע״ או לא רוצה סבב הסלמה, והנה אכלנו אותה. לא רק שהוא לא מורתע, הוא פשוט הרדים אותנו ושמר תחמושת ליום הפקודה ב-7.10".

מתן וייץ, תושב נחל עוז, ישוב שנפגע קשה בשבת הטבח, מוסיף: "המרחק בין מה שנעשה בשטח לבין ההצהרות על "ניצחון מוחלט" הוא מרחק גדול מאוד. אני חושב שגם המדינה מבינה, שהמרחק בין ההצהרות לעובדות בשטח הוא גדול ושחמאס יהיה רחוק מלהיות מושמד גם אחרי שהמלחמה תיגמר. אחרת, מה עומד מאחורי ההחלטה להשבית את תחנת הרכבת בשדרות לשנתיים עד שיושלם מיגון מלא?".

ימים יגידו אם חמאס מרדים אותנו או פשוט מאבד יכולות, בינתיים כולם מסכימים שנדרשות ערנות ודריכות ולא שקיעה לתרדמת קונספציה מסוכנת.