רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM, לאחר שחמאס דחה את ההצעה הנוכחית לעסקת חטופים.

"אני לא חושב ששום דבר השתנה מאז שיחתנו האחרונה, והאמת היא שמאז כמה חודשים אחורה. חמאס מתחילת הדרך אמר 'אנחנו דורשים הפסקת המלחמה', לא הפסקת אש. הם הוסיפו על זה עוד כל מיני דרישות, שיקום הרצועה, נסיגת צה"ל, בקיצור מה שהם דורשים מהיום הראשון - חזרה לשישה באוקטובר ושרידותם. האלטרנטיבה לזה זה המלחמה עד הסוף. הם תנועה דתית, מוכנים למות על חרבם. אנחנו משום מה, ואני לא הבנתי את זה, מנהלים מו"מ עם עצמנו והאמריקנים על מחירים, הם בכלל לא הגיעו לשם. שאלת המחיר היא שאלת המתווכות והאמריקנים, חמאס חוזר ואומר 'אתם לא נענים לדרישותינו'", פתח איגרא את דבריו.

"עם כל הכאב, ובאמת יש כאב עצום, למדינת ישראל אין אפשרות לעשות את העסקה שהם מבקשים. מדינת ישראל צריכה לחשוב על מדינת ישראל, האזרח צריך לחשוב על משפחתו ועל ילדיו, אחיו וכו', והמדינה צריכה לחשוב לא רק על עליהם, אלא גם עלייך, עליי ועל עתידנו. האם הסבלנות היא סבלנות עד שנגיע להפסקת אש או סבלנות לשחרור החטופים? שהזמן של החטופים הרבה יותר קצר. לעניין הזה חייבים לזכור דבר אחד, המחיר שאנחנו משלמים, בסוף, הוא לא האסירים שאנחנו משחררים אלא העתיד אליו אנחנו צועדים. כפי שראינו בעסקת שליט, זה לא היה 1027 אסירים, זה היה 2,000 הרוגים עד היום. לא ששליט אשם בזה, מדינת ישראל אשמה בזה. המחשבה שלנו שאפשר לפתור את זה, להכיל את זה, כפי שעשינו ערב שבעה באוקטובר בעזה, לא קיימת", הוסיף. 

"אין אחר כך להשלים את העבודה. ברגע שאנחנו עושים עסקה מהסוג הזה ומנציחים את ניצחונו של החמאס נראה מה שראינו לפני כמה ימים בדולב ומה שהרוסים ראו ברוסיה. אנחנו מחזקים את ציר הרשע, אנחנו בונים אותו. כפי שבנינו את חמאס בעסקת שליט. צריך להבין, זה לא הוקוס פוקוס שגומרים אותו מחר בבוקר. אם היו משאירים את שליט בשבי אז לא היינו מגיעים לא לצוק איתן, לא לשלושת הנערים. היינו מגיעים לסיטואציות, אבל לא אלה, אנחנו חיזקנו את החמאס, העדפנו את החמאס על הרשות הפלסטינית", המשיך איגרא.

"כמו שמחיר ה־250 הרוגים שנהרגו לנו כרגע בתמרון הקרקעי הוא לצערנו מחיר הכרחי. כן, במלחמה יש מחירים הכרחיים. אבל נכון לכרגע אין לחמאס ממש רצון לעשות עסקה, והוא גם לא יעשה אותה. הוא רוצה שרידות, את המשך קיומו, ונכון לרגע זה ישראל הצליחה להמאיס את עצמה בעמים בצורה כזו שנכון להבוקר העולם יביא את ישראל להפסקת הלחימה. חמאס יבוא למו"מ עתידי בעמדת כוח אחרת לגמרי שאין לנו בכלל יכולת להתמודד איתה", סיים איגרא את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm