עד הניצחון המוחלט? כמעט חצי שנה לאחר פינוי התושבים שגרים סמוך לגבול הצפון, ונראה כי עתידם עדיין לוט בערפל. בצל המשך הלחימה באזור, יקב במושב אביבים ספג היום (שלישי) פגיעה ישירה. נזק רב נגרם במקום, לא ידוע על נפגעים. כמו כן, עדיין לא ברור האם מדובר בשיגור של טיל נ"ט או פצמ"ר. 

בן גביר מאשים: "גנץ ואיזנקוט הם האמא של ההכלה והרפיסות"
ביקורת קשה בליכוד נגד ארה"ב: "חמאס היו הראשונים שבירכו על ההחלטה"

בטור מיוחד ל"מעריב", שיתף מורן דדוש ממושב גורן בגליל המערבי, את תחושותיה הקשות לאחר שפונתה מביתה. "שעון החול שלנו אוזל. אנו כבר למעלה מחמישה חודשים עקורים מהחיים שלנו, מהסביבה שלנו - ומכל הרגל או צורך בסיסי שאדם זקוק לו", כתב. 

הפגיעה הישירה ביקב בגליל העליון (צילום: ללא קרדיט)
הפגיעה הישירה ביקב בגליל העליון (צילום: ללא קרדיט)

עוד הוסיף: "העסקים שלנו סגורים! אין לנו שום אופק עתידי ושום בטחון כלכלי לגבי עתידנו. המדינה דאגה לנו לקורת גג - אך מעבר לזה שכחו אותנו. הפכנו להיות שקופים. בישראל כיום יש שתי מדינות - האחת כוללת את האזורים אותם לא פינו - והשנייה כוללת את המפונים מהדרום ומהצפון. אנו שמחים שמתקיימים חיים ביתר המדינה - אך מה קורה איתנו?".

מאיר ביטון, בעל היקב אמר ל'מעריב': ״חטפתי 2 טילים בתוך היקב, כל היקב עולה באש, כיבוי אש הגיעו אך הם לא יכולים להיכנס ליקב כי הוא קו ראשון לירי נ״ט של חיזבאללה ויש סכנה. לצערי, כל היקב קרס, וזו הפעם הרביעית שהוא נפגע מירי חיזבאללה״.

צה"ל מעדכן: "זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יחידת הבקרה האווירית שבאיזור מירון, אין נפגעים ואין פגיעה בכשירות היחידה. בנוסף, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אביבים, אין נפגעים. בעקבות השיגורים פרצה שריפה במרחב היישוב ונגרם נזק. כוחות כיבוי אש פועלים במקום. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בשטח לבנון".

יקב אביבים. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות)
יקב אביבים. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות)