אזעקות נשמעו אמש באשקלון ובזיקים, זאת לאחר שמוקדם יותר הופעלו אזעקות באשדוד, לראשונה מזה חודשיים. באשקלון מדובר ביירוט אחד, לא דווח על נפילות או נפגעים. על פי הדיווח, באשדוד בוצעו שמונה שיגורים, מתוכם שניים יורטו והשאר נחתו בשטחים פתוחים. 

ניצחון מוחלט לא אפשרי? "אין כוחות שפועלים בהיקף כזה"
צה"ל ושב"כ פתחו במבצע במערב ח'אן יונס: עשרות מטרות הושמדו מהאוויר

 יו"ר "הביטחוניסטים", תא"ל (מיל') אמיר אביבי, התייחס לאירוע ואמר בראיון ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm כי "השיגורים האלה אירוע מאזור דיר אל בלח, אזור שצה"ל עוד לא השתלט עליו, אזור של מחנות המרכז. מדברים הרבה זה שיש שישה גדודים שצה"ל עוד לא השמיד אותם. שניים באזור המרכז וארבעה ברפיח ועד שצה"ל לא ייכנס לשם כמו שהוא עשה בצפון ובחאן יונס הסיכוי לירי משמה עדיין קיים".

בהמשך, הסביר אביבי כי "יש אזורים שלמים בצפון שתושבים לא יכולים לשהות. 200 אלף התושבים והמחבלים הלכו והתקבצו באזור סביב בי"ח שיפא והניחו שצה"ל לא ייכנס לשם. הם התרכזו שם וצה"ל בפעילות מאד מאד מהירה כיתר את בית החולים, והתחיל לטהר אותו ממחבלים. פעולה מהירה ויפה ומעידה על חופש הפעולה של צה"ל, לחצות את עזה להגיע  במהירות של דקות להקיף את בית החולים. בתחילת הלחימה היו שם שלוש אוגדות של צה"ל והתקדמנו בקצב של 100 מטר ביום. מה שעשה את ההבדל זה שפרקנו את הגדודים. צה"ל נהנה היום מחופש פעולה מאד רחב לנוע ממקום למקום וכרגע הפעולה ממוקדת מודיעין והוא פועל באותו אזור. הפעילות מאד דומה למה שעושים ביהודה ושומרון".

"זה שיש לנו גבול עם מדינה שיש לנו איתה הסכם לא אומר שום דבר"

כמו כן, התייחס יו"ר תנועת "הביטחוניסטים" לתפיסת האמל"ח הגדולה מאיראן שיועדה לארגוני הטרור ביהודה ושומרון ואמר כי "יש פה תפיסה מאד גדולה של אמל"ח כתוצאה ממאמץ מתמשך של האיראנים להבריח דרך ירדן המון אמצעי לחימה מתקדמים ליהודה ושומרון. הגבול עם ירדן הוא הגבול הכי ארוך שלנו. אנחנו למדים שוב ושוב שזה שיש לנו גבול עם מדינה שיש לנו איתה הסכם לא אומר שום דבר על היכולת להבריח אמצעי לחימה. ראינו את זה גם ממצריים וגבול ירדן הוא גבול פרוץ".

אמל"ח האיראני שנתפס ע"י שב"כ וצה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"מחבלים כבר חדרו מירדן, ביחוד בצד הצפוני שנושק לגבול עם סוריה ששם יש מיליציות איראניות והגבול הזהה דורש תשומת לב כי האיראנים מרכזים מאמץ גדול מאד במקביל לזירה העזתית, כי המצרים קצת הידקו את הבקרה מאז השביעי באוקטובר. תחשוב שמספיק שנכנס טיל כתף אחד על מטוס אל-על ואנחנו בסרט אחר לגמרי. זה לא צחוק", הזהיר בסיום.