צה"ל חשף הערב (שלישי) כי לצד חיסולו של סגן הזרוע הצבאית של חמאס ומספר שלוש בארגון, מרואן עיסא, חוסל גם ע׳אזי אבו טמעאה, ראש מטה הסיוע הקרבי והמנהלתי.

הריסת רשת המנהרות ומלשינים: כך בנה צה"ל את התשתית לחיסול מרואן עיסא
"חבר בקבוצת סוד מצומצמת, שלישי רק לסינוואר ודף": מיהו מרוואן עיסא?

אבו טמעאה נחשב לדמות בכירה במועצה הצבאית בארגון הטרור, היה בין מקבלי ההחלטות ברובד הצבאי ולקח חלק בתכנון המלחמה מול ישראל. 

ע׳אזי אבו טמעאה (צילום: דובר צה''ל)
ע׳אזי אבו טמעאה (צילום: דובר צה''ל)

עוד חשף דובר צה"ל את זהותם של שלושה בכירים שנעצרו בפשיטה על בית החולים שיפא - רדואן יונס כאמל טאפש (האחראי על מדור החריטה תחת מערך היצור של הג׳יאהד האיסלאמי), בכר אחמד בכר קניטה (ראש מדור במנהלת הביטחון והאבטחה של חמאס) והאשמ מחמד חסן אלבש (סגן אחראי תיק הכספים ואחראי מחלקת הרכש ופרויקטים ביחידת הסיוע והאספקה). 

בכירים שנעצרו בפשיטה על בית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
בכירים שנעצרו בפשיטה על בית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, לפי כשבוע אישרו האמריקאים את דבר חיסולו של בתקיפה של צה"ל במחנה הפליטים נוסייראת בעזה. ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר  כי "ישראל עשתה התקדמות משמעותית במרדף אחרי חמאס, חיסלה מספר משמעותי של גדודיו, הרגה פעילי חמאס כולל בכירים, מספר 3 מרואן עיסא חוסל במבצע צבאי לפני שבוע".

עיסא, סגנו של מוחמד דף, נחשב למספר 3 בצמרת חמאס-עזה, אחרי יחיא סינוואר ודף. צה"ל ושב"כ הובילו מבצע של תקיפות אוויריות במרכז רצועת עזה בניסיון לחסל אותו, בזמן ששהה במנהרה. התקיפות החריגות, שלוו בניתוקי אינטרנט וחשמל, בוצעו במחנה הפליטים נוסייראת - שם לפי הערכות הסתתר "רמטכ"ל חמאס" עיסא.