מלחמת חרבות ברזל: יוסי ביטון, תושב קריית שמונה שהיה ראשון בזירת הנפילה בעיר היום (רביעי) במסגרת המטח הכבד מלבנון לעבר צפון הארץ, שוחח עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM ושיתף את שאירע.

בהפרש של שניות בודדות: אוטובוס ניצל בנס מהמטח בקריית שמונה | צפו
"לגמרי לא מקובל": זאת המדינה שצפויה להצטרף להחלטה לא למכור נשק לישראל

בפתח התוכנית אמר: "אני תושב קריית שמונה, בן 58. אני מפונה אבל בא לצפון, הייתי בכל הזירות, אני הראשון שהייתי. חייתי את הקטיושות פה שנים, הייתי חי פה לפני שהיו ממ"דים ומקלטים. אלוהים שומר עליי, אני אומר לך את האמת. אני קם להתפלל כל יום, אני אדם מסורתי, אני לא שם כיפה אבל השם שומר אותי. אני קם בבוקר, אני קם כי אני שומע שיש מלא הפגזות, כל יום יש פה אש, אתמול גם בלילה ישבתי עם חבר, מטחים".

"אני קם בבוקר, שומע אזעקות, שומע מטח של טילים", המשיך. "רצתי ישר למיקום איפה שהיה הטיל, אני בא לאזור התעשייה הצפוני, אני רואה את הפגיעה הישירה בבניין. אתה רואה בן אדם, אח שלו יצא פצוע, והוא בהלם. קראתי לו בערבית, הוא אומר לי 'אח שלי', ניסיתי להיכנס להציל אותו אבל לא הצלחתי כי היה עשן. ניסיתי להציל אותו אבל לא הצלחתי, אבל הייתי יכול. קרס עליו הבניין. מפה לשם ניסיתי לחלץ אותו ולא הצלחתי. אחרי זה בפנים היה פיצוץ גדול, ואז עוד יותר גדול".

"לקחו את הפצוע לבית החולים, הוא בהלם, זה בשניות, הכול בשניות. אני כל החיים שלי ליכודניק, אבל אני אגיד לך משהו, אם וחלילה טיל אחד נופל באזור תל אביב איפה שכיכר החטופים, ביירות נמחקת. בתל אביב הם לא מודעים למה שקורה בצפון, הם חיים בבועה אחרת לגמרי", הוסיף.

תיעוד פגיעת הרקטה בקריית שמונה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

לאחר מכן אמר: "אני יודע בוודאות שיש פה הרבה תושבי קריית שמונה שיודעים את זה - אם אנחנו לא נטפל בשורש בלבנון, מה שעשו בדרום, יהיה יותר גרוע בצפון. אין מה לפחד, אנחנו כבר מפונים חמישה חודשים. תיכנס בבירות, תמחק אותם. תראה להם פעם אחת ולתמיד מה קורה, מי זו מדינת ישראל. לא צריכים לפחד מאף אחד, צריכים לשמור על העם שלנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm