פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור וחבר סגל במרכז דיין לחקר המזרח התיכון, שוחח עם ליאת רון ב-104.5fm היום (רביעי) על המצב הביטחוני בצפון והביע את דעתו: "מה שקורה לתושבי הצפון לא מעניין אף אחד בממשלה", וגם מתח ביקורת נוקבת: "המלחמה מתארכת כי מישהו רוצה לשרוד פוליטית".

המומחה טען: "אנחנו רואים את המשך מה שאנחנו רואים מהיום הראשון של המלחמה, בלי ששום דבר קורה, זאת אומרת שום דבר משמעותי קורה. יש התכתשות לאורך גבול הצפון, אתמול אנחנו התקפנו באופן משמעותי מתחמים של חיזבאללה, הם כנראה הגיבו אנחנו ספגנו אבדות. מחר נעבור לסדר היום כאילו מה שקורה לתושבי הצפון לא מעניין אף אחד ובמיוחד את הממשלה הזאת".

ציר עוקף ישראל: התכנית האמריקנית למנוע פעולה קרקעית ברפיח

פרופ' זיסר המשיך לדבר על גבול הצפון: "מהיום הראשון הבנו את הסיפור, חיזבאללה רוצה לעשות הצגה, להטריד אותנו בצפון, הם מגיבים נקודתית ואנחנו מגיבים נקודתית" אך הוא "לא חושב שאיבדנו את ההרתעה, עובדה שחיזבאללה לא מסלים, לא עובר קווים אדומים הוא מאוד מקפיד על הקווים שסימנו לו, ואנחנו מקפידים על הקווים שהוא מסמן לנו".

בהמשך מתח הפרופ' זיסר ביקורת על הממשלה: "המלחמה מתארכת ומתארכת כי מישהו כאן רוצה לשרוד פוליטית, לא משום סיבה מבצעית או שיקול מבצעי, אז אולי עד הבחירות? אז יגידו לנו שגם בגלל המלחמה לא עושים בחירות".

בסיום דבריו אמר: "אני לא אומר שאיבדנו את ההרתעה אבל ברור שהמציאות הזאת לא הולכת לשום מקום, היא משרתת רק צרכי הישרדות פוליטיים וההימנעות מהחלטות לגבי מה קורה הלאה מדינית, צבאית, לאן הולכים מעבר לעוד מבצע צבאי מוצלח, עוד התקפה נקודתית או השמדה של מבנה, ההימנעות מההחלטה גם בדרום וגם בצפון היא זו שמביאה אותנו לכאן".