מזכיר הממשלה יוסי פוקס חשף במכתבו לשרים את המהלך של שר הביטחון יואב גלנט לבלימת חוק הגיוס. על פי המכתב, בשל החלטתו של גלנט להימנע משיתוף פעולה בהעברת החלטה זו בממשלה בשל אי הסכמה כלל קואליציוניות, כך לטענת פוקס, אי אפשר היה לקבל עמדה מקצועית ממשרד הביטחון או תשתית מקצועית שעליה התבססו היעדים המוצעים.

בדרך לפיצוץ בממשלה: גנץ וגלנט מתנגדים להצעה המתגבשת לחוק הגיוס

עוד טען פוקס כי גם בקשתו לצרף תצהיר מטעמו סורבה. לדבריו, התצהיר פירט את עבודת המטה שנעשתה עם נציגי משרד הביטחון התומך בגרף יעדי הגיוס כדי "לרפא את הפגם באי קבלת עמדה מקצועית ממשרד הביטחון". מלשכת שר הביטחון נמסר כי "ההאשמות שפורטו במכתבו של מזכיר הממשלה לשרים מגמתיות ושקריות. כל בקשה שהתקבלה באשר לשיתוף פעולה של דרגי המקצוע במשרד הביטחון או דבר מידע בנוגע לחוק הגיוס נענתה בחיוב, ותענה בחיוב בהמשך. בהתאם להנחיית שר הביטחון - אנשי משרד הביטחון ישתפו פעולה ויבצעו כל פעולה נדרשת כדי להגיע לחוק מוסכם על כל חלקי ממשלת החירום, אשר יענה על צורכי הביטחון". 

כזכור, על פי דיווח של 'כאן 11', שר הביטחון הנחה  את הדרג המקצועי במשרדו לא לשתף פעולה עם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לחוק הגיוס  כדי לנסות למנוע את אישור ההחלטה בממשלה בהיעדרו. גורמים בממשלה: ״העובדה שהדרג המקצועי במשרד הביטחון לא משתף פעולה, מקשה מאוד על ניסוח ההחלטה. זה כמו להגיש תקציב בלי שיתוף פעולה של משרד האוצר״. מלשכת ראש הממשלה ומלשכת שר הביטחון לא נמסרה תגובה.