"ייתכן שישראל לא תוכל להשמיד את חמאס למרות שישה חודשים של לחימה עזה בעזה", הודו גורמי מודיעין ישראליים לטלגרף הבריטי היום (רביעי). "המטרה העיקרית של הפלישה לעזה עומדת בפני כישלון כשהתמיכה הבינלאומית פונה נגד ישראל", הזהירו.

נאום של מוחמד דף מה-7 באוקטובר חושף: תוכנית הענק של חמאס שנכשלה

"ארבעה מתוך 24 גדודי חמאס המקוריים נותרו ללא פגע לאחר שנמלטו למקום מבטחים ברפיח".

"המטרה העיקרית של הפלישה לעזה עומדת בפני כישלון כשהתמיכה הבינלאומית פונה נגד ישראל", הזהירו המקורות. "אם היית שואל אותי את זה לפני חודש, בהחלט הייתי אומר שכן, אנחנו יכולים לחסל את חמאס, כי באותה תקופה האמריקאים תמכו בישראל", אמר מקור מודיעין ישראלי. המקור טען שההערכה הזו השתנתה כעת.

"חמאס מתמקד בהישרדות עד הקיץ", הזהירו, "כאשר תחל מערכת הבחירות בארה"ב והתמיכה בישראל צפויה לדעוך עוד יותר". "הלחץ גובר על ישראל להגיע לאיזשהו הסכם, מה שאומר שחמאס יוכל לשרוד. גם חמאס וגם האיראנים משחקים על זה", אמר המקור.

"חמאס כבר לא פועל כצבא. יחידותיה חוסלו ואין להן פיקוד ושליטה מרכזיים", אמר לעיתון גורם בצה"ל בפיקוד הדרום. "כל יחידה פועלת באופן עצמאי, עושה את מה שהם חושבים שהם צריכים לעשות, אבל אין מרכז בקרה שיכול להזיז יחידות", הוסיף.

"הם במצב רע מאוד, אבל כשאומרים את זה, הם הפכו לסגנון הישן של לוחמת גרילה. הם פועלים כמחבלי גרילה, וכשאתה פועל כך, אתה לא צריך את התשתיות והמתקנים, אתה עובר מבית לבית, מתחבא, משתמש ב-RPG, ברימונים, ונעלם".

"הם איבדו את המפקדים שלהם אז הם באמת פועלים באופן עצמאי. הרבה מהם נכנעים. הרבה איבדו את המוטיבציה והדחף להילחם וניתן לראות זאת כשמספר ההרוגים הישראלים ירד משמעותית. חמאס לא נלחם".

כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

גורמי מודיעין ישראלים אמרו שלפיקוד המרכזי של חמאס אין עוד "תמונה ברורה של המתרחש" עם שאר לוחמיו בעזה, הקבורים עמוק מתחת לאדמה ברשת המנהרות. "המודיעין שלהם מאוד מוגבל, אין להם מצלמות מעקב בכל מקום כמו שהיו פעם מאז שהרסנו אותם, אז התמונה הכוללת מאוד מאוד מוגבלת", אמר מקור מודיעין ישראלי.

"אפילו אלה שמעל הקרקע נמצאים בתנועה כל הזמן. אתה לא באמת רואה את ההתקפות המתוזמרות הגדולות האלה על ישראל כמו שראינו בתחילת המלחמה כשנכנסנו לעזה".

"ארה"ב לא תומכת בכניסה לרפיח כפי שהם עשו קודם לכן, אז הקלפים כרגע לא טובים, כלומר ישראל צריכה לעשות משהו דרמטי ודרסטי כדי לשנות את המומנטום והאקלים", אמר המקור. "אנחנו חייבים להיכנס לרפיח, כך או אחרת, אבל באגרסיביות רבה", התעקשו, שבלעדיו סיכויי ההישרדות של חמאס נראים סבירים יותר.