חמאס פרסם הערב (רביעי) נאום של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף מה-7 באוקטובר, יום מתקפת הפתע והטבח ביישובי הדרום. הנאום אינו תיעוד חדש של דף, אלא הדהוד של דבריו מיומה הראשונה של המלחמה.

חיסול הבכירים חשף את האמת: מהלומה לתעמולה של חמאס מכיוון מפתיע במיוחד
יש מטרת זהב אחת בעזה שלא צריך אישור אמריקאי | גיורא איילנד

"האנשים שלנו בירדן ובלבנון, במצרים ובאלג'יריה, ובמרוקו הערבית, בפקיסטן ובמלזיה, ובאינדונזיה, ובכל המולדת הערבית והאסלאמית. התחילו לצעוד היום, עכשיו ולא מחר, לעבר פלסטין. אל תתנו לגבולות, למשטרים או להגבלות לשלול מכם את כבוד הג'יהאד ואת ההשתתפות בשחרור מסגד אל-אקצא. צא, בין אם קל או כבד, והשתדל עם עושרך וחייך למען אללה. זה עדיף לך, לו רק ידעת'", אמר דף. 

דבריו של דף מאשרים את הדיווחים השונים ולפיהם בחמאס קיוו כי עוד ארגוני טרור ואפילו איראן יצטרפו למתקפה ויפלשו לישראל. אישוש לכך התקבל במסמכים שנתפסו בחאן יונס שחשפו כי סינוואר טען כי קיבל הבטחה מחיזבאללה לפתוח במתקפה בצפון במקביל לפעולת חמאס. אך בסוף חיזבאללה נמנע מכך.

במסמכים נוספים הוא חוזר על ההתחייבות שקיבל, לפיהן הפעולה בדרום תגרור פעולה מקבילה בצפון שעליה חיזבאללה התאמן תחת הכותרת של "כיבוש הגליל". לבסוף התברר כי נסראללה קיבל רגליים קרות ואיכזב את סינוואר. חיזבאללה אמנם קידם כוחות לאורך הגבול, והיה בכוננות פלישה מידית. אבל פקודת הפלישה לא ניתנה במהירות שסינוואר רצה.

עוד דווח, כי הסיבה להימנעות ממלחמה מלאה בצפון היא שאיראן ריסנה את חיזבאללה, משום שידעה שישראל תגיב בעוצמה רבה. איראן בנתה את יכולות חיזבאללה לתגובה על תקיפה ישראלית ולא לסיוע לחמאס.
 פרופ' אייל זיסר אמר בחודש שעבר ל"מעריב" כי יום לאחר שחמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר 2023, מיהר ארגון חיזבאללה להצטרף למערכה. ועם זאת, למן הרגע הראשון ולמעשה עד היום, "הסיוע" שהוא מגיש לחמאס הוא מוגבל ואפילו סמלי.