יוסי יהושוע, הכתב והפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות', התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ינון מגל וברק סרי ב-103FM, והתייחס ללחימה בצפון הארץ וכן לסוגיית הכניסה הקרקעית לרפיח.

"אנחנו במלחמה": בפיקוד הצפון ממשיכים להיערך ליום פקודה
אחרי שישה חודשי מלחמה: האם ישראל באמת מסוגלת לחסל את צמרת חמאס?

"לגבי קריית שמונה והעובדה שהיא התרוקנה, אנחנו מדברים על 4 אלף איש שנשארו, מתוך 24 אלף", אמר יהושוע בפתח דבריו, "המספרים האלה ילכו וירדו אחרי התקרית אתמול. בהקשר של התוצאות הלא רעות של צה"ל מול חיזבאללה, אנחנו כן דוחקים את כוחות רדואן באופן משמעותי לחמישה ק"מ. יש לא מעט הרוגים, 300 וקצת, גם ביניהם מפקד כוח רדואן. זה הישג משמעותי בלחימה".

פגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)
פגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)

"אנחנו פוגעים ביכולות האוויריות שלהם, הוא מכוון לאזור מירון, לפי פרסומים של חיזבאללה הוא כיוון בתחילת השבוע גם לסוללות כיפת ברזל שלנו, הוא מכיר את המיקומים", הוסיף, "לא צריך לומר מה הצליח ומה לא, לדעתי זו טעות, גם כשהצבא מפרסם את זה וגם חלק מהעיתונאים. אנחנו כן לוקחים לו יכולות, החזרנו את חופש הפעולה האווירי בלבנון. הימים האלו חשובים לאסוף מודיעין בזמן אמת לאפשרות של מלחמה. אנחנו עלינו עוד קליק, שניים, בתקיפות, ושני הצדדים אנחנו אומרים שהם לא רוצים מלחמה, אז אנחנו צריכים להיזהר שאנחנו לא נגררים אליה כי יש לנו חזית בדרום שעדיין פתוחה". 

לאחר מכן נשאל לאן זה הולך מכאן, והשיב: "הגדרת הדרג המדיני והצה"לי היא לשמר את לבנון כזירה משנית. לכן מה שאתה עושה, אתה קורא עכשיו יכולות כדי לקחת לו כמה שיותר אמצעים, בעיקר בעולמות ההגנה האווירית, כמו שהאמריקנים מחמשים אותנו האיראנים מחמשים אותם. לכן יש מאמץ בסוריה, אנחנו פוגעים להם בהמון יועצים איראנים שמדירים עכשיו את רגליהם מסוריה. הם צמצמו את הנוכחות של האנשים שלהם שם, כי כל הזדמנות שיש לנו אנחנו תוקפים אותם". 

לסיום התייחס יהושוע לרצועת עזה ואמר: "את עזה פתחנו מאוד מאוד יפה והביצועים בשיפא לא רעים בכלל, אבל במשך שלושה חודשים, נניח וצה"ל עשה טעות ולא פתח סימולטנית את המלחמה גם בח'אן יונס וגם ברפיח, לפני שלושה חודשים הוא כבר יכול היה לעבור לרפיח. זו תקלה חמורה שצריך לתחקר אותה ולדבר עליה, למה לא פעלנו ברפיח, לא עכשיו כשהלחץ האמריקאי כבד. אנחנו בח'אן יונס תכף ארבעה חודשים, במקביל יכולנו להפעיל עוד אוגדה לכיוון רפיח. לפני שלושה חודשים הייתה לנו את כל הלגיטימציה לפעול ברפיח. שני גורמים אשמים בזה, גם הצבא וגם הדרג המדיני. היום זו החלטה של הדרג המדיני. לפני ארבעה חודשים יכולנו לפעול ברפיח".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM