המתיחות בין ישראל לחיזבאללה ממשיכה לשבור שיאים. ההתחממות המשמעותית בצפון עלתה מדרגה השבוע עם תקיפת צה"ל במבנה צבאי בעיירה אל-הבאריה שבדרום לבנון, בו חוסלו שבעה מחבלים מהזרוע הצבאית של ארגון "הג׳אמעה איסלאמיה". במהלך התקיפה חוסל גם בכיר שהיה משויך לארגון וקידם בעבר מתווים לעבר שטח ישראל.

"יכול להיות שנגיע למלחמה בצפון לפני שהמלחמה בדרום תיגמר"
הטעות הכי גדולה של ישראל בעזה? "תקלה חמורה, צריך לתחקר את זה"

בתגובה לתקיפה המשמעותית, שיגר ארגון הטרור למחרת על הבוקר כ-40 רקטות משטח לבנון. בעקבות המטח הכבד, נהרג זאהר בשארה מהכפר הדרוזי עין קנייא שבגולן, עקב פגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה. לאחר מכן, חיל האוויר ביצע תקיפות נרחבות בשני מוקדים שונים באזור א-נאקורה שבדרום המדינה וביצע סיכולים ממוקדים. לפי דיווח ערבי, ישנם לפחות ארבעה מחוסלים בתקיפה ממוקדת בבית קפה, כאשר סה"כ סוכלו 10 מחבלים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)
פגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)

לדברים הללו התייחס הסופר והפרשן הפוליטי הלבנוני, יוסף מורטאדה, בטלוויזיה המקומית: "אציין שהעיירה א-נאקורה ספגה הפצצה ישראלית כבדה שגבתה את חייהם של חמישה בני אדם וגם בעיירה דיר א-נטאר נהרגו חמישה בני אדם שהם אנשי הצלה ופעילים בתנועת אמל. להערכתי שני הצדדים, ישראל וחיזבאללה, ממשיכים לכבד את כללי המשחק בכנות. אפילו שלעיתים ההסלמה מחריפה, הדבר נעשה במסגרת כללי המשחק".

יוסף מורטאדה (צילום :רשתות ערביות)

לאחר מכן נשאל בריאיון בטלוויזיה הלבנונית האם הוא מכליל את בעלבכ שבצפון המדינה ואת הבקאע גם כחלק מכללי המשחק: "כן, מדוע? מכיוון שישראל מנסה בפעולות האלה, אפילו שחלק מהן מכוונות לעומק במערב בעלבכ ובאל-הרמל או בדרום לבנון היא תוקפת אזורים שיעים. יש לה מטרות ספציפיות בפעולות האלה. המטרה הראשונה היא לשחק על הרגש של העם הישראלי שרוצה להרוג ערבים נוספים. שנית, הפעולות האלה נועדו לגייס את הסביבה השיעית נגד חיזבאללה".

"עניין נוסף, שזה לדעתי הדבר העיקרי, בייחוד לאחר החלטת ארה"ב במועצת הביטחון, ממשלת נתניהו נערכת להסלמה נוספת במטרה למשוך את חיזבאללה לעימות בלתי מוגבל במטרה לסבך את ארה"ב, לאחר שלא עלה בידה להשיג ניצחון ברור בעזה. על כן, לפי המידע והנתונים שנמצאים בידיי ולהערכתי חיזבאללה לא ייגרר למלחמה בלתי מוגבלת".

נזקי תקיפת צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
נזקי תקיפת צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

נזק רב בדרום לבנון בעקבות תקיפת צה''ל (צילום: רשתות ערביות)
נזק רב בדרום לבנון בעקבות תקיפת צה''ל (צילום: רשתות ערביות)

"הפעולות יישארו במסגרת הדינמיקה ההרמונית הזאת של הסלמה והרגעה לסירוגין כחלק מכללי משחק ידועים מכיוון שלדעתי האסטרטגיה של איראן, וחיזבאללה שפועל בהוראתה, אינו נועד לשחרר את פלסטין אלא להעסיק את ישראל במטרה לשפר את תנאי המו"מ. להעסיק את ישראל ואת ארה"ב בכל החזיתות החל בלבנון, סוריה, בים האדום וכלה בעיראק".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה