הזוועות של חמאס והג'יהאד האסלאמי ב-7 באוקטובר ממשיכות להיחשף: דובר צה"ל חשף היום (חמישי) תיעוד מתוך חדר החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין ובו עדות של חקירת מחבל מארגון הג'יהאד האסלאמי שמודה באונס אישה ישראלית בעת הטבח בשבת השחורה. מדובר בעדות נוספת על פשעי המין שביצעו ארגוני הטרור, לאחר דו"ח הזוועות שהוגש לאו"ם לפני כחודש ועדותה המטלטלת של עמית סוסנה.

"אונס קבוצתי והוצאה להורג": זוועות השבת השחורה הגיעו ל-BBC 
"חלק מהקורבנות הגיעו 'ממולכדים'": עדויות חדשות מזוועות חמאס נחשפות 
אין גבול לזוועות חמאס: נחשף סרטון חדש ומזעזע מהטבח בניר עוז

המחבל, מנאר מחמוד מחמד קאסם, פעיל הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי, נתפס בתחילת חודש מרץ על ידי כוח של יחידה 504 אשר פעל תחת אוגדה 98 במרחב ח'אן יונס. בחקירתו תיאר בפירוט מדויק, את מעשי הזוועות שביצע, לדבריו: "השטן השתלט עליי, השכבתי אותה התחלתי להפשיט אותה ועשיתי את מה שעשיתי".

בחקירה סיפר המחבל, כי בבוקר 7 באוקטובר הגיע למפקדה של ארגון הטרור וצעד לעבר הגבול עם מחבל נוסף. את הגבול חצה באזור ח'וזאעה, בסמוך לניר עוז: "היה איתי אקדח ושני רימונים ולחבר שהיה איתי היה קלצ'ניקוב. צעדנו, אני ירדתי לפני הג'יפ ואז הלכנו קצת, ומי שהיה איתי נפגע בראשו. מהפחד נכנסתי לקיבוץ, ונכנסתי לבית הכי קרוב. בהתחלה שנכנסתי לא היה אף אחד ואז נכנסתי לחדר ומישהי הייתה שם ונבהלה".

תיעוד החקירה:

חקירת המחבל שמודה באונס (צילום :דובר צה"ל)

המחבל הוסיף: "היא אמרה לי תעזור לי, לקחתי אותה וזרקתי אותה לספה. היה לה שיער לא מאוד ארוך, והיא רזה. היא לבשה חצאית כחולה וחולצה לבנה וסנדלים".
החוקר: "אז אתה נכנסת לבית ואז ראית אותה בחדר ומה עשית?".
המחבל: "השטן השתלט עלי, השכבתי אותה, התחלתי להפשיט אותה ועשיתי את מה שעשיתי".
החוקר: "מה עשית?".
המחבל: "ישנתי איתה".
החוקר: "אתה לא ישנת איתה, שינה זה לישון, מה אתה עשית?".
המחבל: "אנסתי אותה".

חוקר: "מה היא עשתה לך?".
המחבל: "היא דחפה אותי וזה לא נמשך הרבה זמן, שמעתי צעקות בחוץ".
החוקר: "כמה זמן זה נמשך?".
המחבל: "שתי דקות אולי דקה וחצי. שני גברים נכנסו מהדלת בחוזקה ושמענו צרחות, לא יודע אם זאת הייתה אמא שלה או מי זאת הייתה".
החוקר: "מה היא לבשה מתחת לבגדים?".
המחבל: "היא לבשה ורוד, התחתונים היו ורדים, החזיה הייתה ורודה. ואחרי זה שמענו את הצעקות, אני והיא התחלנו להתלבש ואז נכנסו שני הגברים האלה".

החוקר: "מי זה הגברים האלה?".
המחבל: "היה כתוב על המדים 'גדודי אל-אקצא, נדאל אל-עמודי'. אז משכו את אמא של הבחורה, הכניסו אותה ושמו אותה לידה, והבחורה ואמא שלה התחילו לנחם אחת את השנייה, לפי מה שהבנתי. בכל מקרה, נשארתי בחדר ואז הם פתאום לקחו את הבחורה ואת האישה. לקחו אותן ואני נשארתי בחדר והם יצאו מהשער שנכנסו ממנו".
החוקר: "מתי השתמשת באקדח שלך?".
המחבל: "הנה עכשיו אני אומר, עכשיו רציתי לחזור, שמעתי קולות ירי קרובים אלי בבתים מאחוריי. שלפתי את האקדח, יריתי באחד והוא נפל על הרצפה, אחד הסתתר ואחד... ואז זרקתי רימון ויצאתי מהקיבוץ".

חוקר: "תן לי להבין, אתה ראית מולך שלושה אנשים, אוקיי, מה הם לבשו? צבאי?".
המחבל: "אזרחי".
החוקר: "אזרחי אוקיי. ואז ירית באחד מהם?".
המחבל: "כן יריתי והוא נפל".
החוקר: "איפה?".
המחבל: "לא יודע אם הוא מת או לא".
החוקר: "איפה ירית בו? בראש?".
המחבל: "לא, בגוף התחתון, לא בראש שלו".
החוקר: "אז הוא נפל ומה עשית?".
המחבל: "זרקתי רימון".
החוקר: "והרימון התפוצץ?".
המחבל: "אחרי שיריתי בו זרקתי רימון".

תיעוד חקירת המחבל מתפרסם יומיים בלבד לאחר העדות המטלטלת של עמית סוסנה, שחשפה בריאיון ל"ניו יורק טיימס" את הפגיעה המינית שחוותה בשבי חמאס. עד כה, סופרו עדויות על פגיעה מינית שעברו החטופות בשבי, אך זוהי הפעם הראשונה שחטופה משוחררת מדברת על הנושא בגוף ראשון.

בריאיון סיפרה כי כשלושה שבועות לאחר שנחטפה לעזה, האדם שהופקד על שמירתה, שכינה את עצמו מוחמד, תקף אותה מינית. באותו בוקר, שחרר אותה מוחמד מהשלשלת שאזקה אותה למיטה בחדר הילדים בו הוחזקה, ולקח אותה לחדר המקלחת. לאחר שהתפשטה והחלה לרחוץ את גופה, נכנס מוחמד לחדר וכיוון אקדח לראשה. סוסנה התנגדה לניסיונותיו לגעת בה, וסיפרה: "הוא הכה אותי, ואז גרר אותי לחדר הילדים באיומי אקדח. קירות החדר היו מכוסים באיורים צבעוניים של בוב ספוג".

עמית סוסנה בכפר עזה, לאחר שחרורה משבי חמאס (צילום: רויטרס)
עמית סוסנה בכפר עזה, לאחר שחרורה משבי חמאס (צילום: רויטרס)

לאחר שסיים את מעשיו, יצא מוחמד מהחדר והשאיר אותה לבדה, עירומה בחשיכה. "כשהוא חזר הוא הביע חרטה, ואמר 'אני רע, אני רע, בבקשה אל תספרי לישראל'". ביום למחרת, מוחמד הציע לה פעם אחר פעם לאכול. היא דחתה את הצעתו, אך לבסוף לקחה את האוכל, מתוך חשש שעליה לספק את רצונו.

עוד סיפרה כי במהלך השבועות הראשונים לשבי, מוחמד הופקד באופן בלעדי על שמירתה, וישן מחוץ לחדר הילדים שבו הוחזקה. לעיתים קרובות הוא נכנס לחדר כשהוא לבוש תחתונים בלבד, תחקר אותה על חיי המין שלה, והציע לעסות את גופה. פעם אחר פעם הוא שאל אותה מתי היא צפויה לקבל מחזור. "כאשר המחזור הגיע לבסוף, הייתי מותשת ובתת-תזונה", היא נזכרת. "והוא נמשך רק יום אחד, אבל במשך שבוע שיקרתי לו שאני עדיין במחזור".

מאורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית נמסר: "האמת האיומה יוצאת לאור. כל יום שעובר פיסות המציאות המזעזעת נחשפות, ומידע נוסף מתגלה גם מהמחבלים עצמם. וגם כעת, נשים וגברים שנמצאים בשבי החמאס ממשיכות וממשיכים לעבור התעללות מינית. חייבים לתת מענה מקיף לכל מי שנפגעו או היו עדים לפגיעה. וכמובן חייבים להחזיר את כל החטופות והחטופים הביתה עכשיו".

דו"ח הזוועות מהשבת השחורה

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית פרסם לפני כחודש דו"ח רשמי ראשון, המקיף ביותר עד כה בישראל, על פשעי המין והשחתת הגוף שבוצעו בחלק מקורבנות טבח השבעה באוקטובר על ידי רוצחי חמאס. הדו"ח המלא יהיה זמין בפרסומי האיגוד וכאן ננסה לחסוך בתיאורים גרפיים קשים. בבסיס הדו"ח עשרות פרטי מידע חסויים וגלויים, כולל עדויות ניצולים, ראיונות עם כוחות הצלה וטיפול, מידע שהותר לפרסום ופניות שהגיעו אל האיגוד.

הרס בדרום לאחר מתקפת החמאס (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
הרס בדרום לאחר מתקפת החמאס (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

הדו"ח מוצא כי מתקפת חמאס כללה מעשי אונס אלימים, תוך איום בכלי נשק, שבחלק מהמקרים כוונו כלפי נשים פצועות. רבים ממעשי האונס בוצעו בצורה קבוצתית, תוך שיתוף פעולה בין המחבלים המתעללים. לעיתים קרובות, בוצע האונס מול "קהל": בני זוג, משפחה או חברים, באופן שנועד להגביר את הכאב וחוסר האונים של כל הנוכחים ולזרוע אימה נוספת. מחבלי חמאס ביצעו מסע ציד בעקבות צעירות וצעירים שברחו מאתר מסיבת "נובה", ולפי עדויות גררו אותם מהשיער, תוך צרחות. המעשים כוונו לנשים, נערות וגברים כאחד. 

במרבית המקרים, הקורבנות הוצאו להורג לאחר ואף במהלך האונס. שורת עדויות, ראיונות ומקורות נוספים מעידים על כך שמחבלי חמאס השתמשו בפרקטיקות סדיסטיות, שנועדו להעצים את ממד ההשפלה והאימה שבהתעללות המינית. חלק גדול מהגופות של קורבנות פשעי המין נמצאו כפותות וכבולות. איברי מין של נשים וגברים הושחתו באופן ברוטאלי, ולעיתים אף הוחדרו בהם כלי נשק. חלק מהגופות התגלו כממולכדות. המחבלים לא עצרו בירי, וכרתו והשחיתו עם סכינים איברי מין וחלקי גוף נוספים.