המחבל שביצע הבוקר את פיגוע הירי בבקעת הירדן הוא אבו רידא אל-סעדי, קצין ביטחון במנגנונים הפלסטיניים מג'נין. כך הודיע המנהל האזרחי הפלסטיני למשפחתו. 

ראש מועצת בקעת הירדן בעקבות הפיגוע: "האוטובוסים היו ממגונים, נמנע אסון כבד"

"הטרור תמיד מחפש תורפות ומקומות בלי דריכות גבוהה"

בתוך כך, נמשך המצוד אחר על ידי כוחות צה"ל ומערכת הביטחון. הכתב הצבאי של וואלה!, ד"ר אמיר בוחבוט, עדכן בפרטים ב-103FM ואמר כי "יש כעת מצוד אחר שעמד על ציר 90 באזור הבקעה בסמוך לכפר עוג'ה שפתח באש באמצעות נשק ארוך לעבר אוטובוס ממוגן, האירוע הזה מסתיים בפצוע קשה ושני פצועים באורך קל ובינוני, יש כעת כתר על הכפר עוג'ה מהאוויר ומהקרקע, את הפרטים הנוספים אני משאיר לצנזורה, כרגע יש מצור ואתה מבין שהמחבל ירד למסתור".

"זה דפוס פעולה של מפגע בודד, של מחבל שקם בבוקר והחליט לרצוח יהודים, גם התזמון והמיקום. באופן יחסי זו גזרה יחסית שקטה, אבל הטרור תמיד מחפש תורפות ומקומות בלי דריכות גבוהה כדי להכות. אין לשוטרים פלסטינים את המדים האלו, יש טענה שנבדקת שהמחבל ניסה להתחפש לחייל צה"ל, לפי פעולות המחבל אני מעריך שמדובר בתשתית מאורגנת ולאו דווקא מחבל בודד. יש כאן פער מודיעיני שמישהו צריך לצמצם אותו".

הרכב בו נסעו שניים מהפצועים בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מד''א)
הרכב בו נסעו שניים מהפצועים בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מד''א)

כאמור, פיגוע ירי אירע הבוקר בכביש 90. על פי החשד המחבל ארב לאוטובוס שעבר באזור, ירה לעברו ונמלט מהמקום. לפי מד"א מהירי נפצעו שלושה נוסעים שנסעו בשני רכבים פרטיים: גבר בן 30 נפצע באורח בינוני עד קשה וצעיר בן 21 ונער בן 13 נפצעו קל. שניים מהפצועים הם פעילי ארגון השמאל "מסתכלים לכיבוש בעיניים" שהגיעו למקום, לדבריהם, במסגרת "פעילות הגנה על פלסטינים מפני אלימות מתנחלים".

סייע בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה, 103fm