שתי מטרות אוויריות חשודות זוהו היום (שבת) לאחר שחצו מלבנון לאזור הגליל המערבי ולגליל העליון. אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. קודם לכן, מספר רב של אזעקות נשמעו ביישובים רבים בצפון הארץ, חלקם התבררו בהמשך כהתראות שווא.
ההימור המסוכן שלוקח נסראללה: ישראל עשויה לפגוע בו במקום הרגיש ביותר

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ששימשו את חיזבאללה במרחבים א-טייבה, א-נאקורה וכפר חנין שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף את מקורות ירי לעבר צפון הארץ. 

דיווח: כטב"ם פגע ברכב או"ם בלבנון; צה"ל: "לא תקפנו"

גורמים ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" שבמהלך התקיפה נפגע רכב של משקיפי האו"ם, אך בצה"ל מכחישים את הדיווח. ראש ממשלת לבנון,  נג'יב מיקאתי, פרסם הצהרה ובה הוא מגנה את האירוע ש"כוון" לעבר האו"ם.

מטח טילים של חיזבאללה לגליל העליון (צילום :ארז בן סימון)

ארגון יוניפי"ל המוצב בדרום לבנון על מנת לאכוף את שמירת החלטה 1701 של האו"ם, אישר כי ארבעה מאנשיו נפצעו בפיצוץ שהתרחש במהלך סיור למשקיפים, והבהיר: "טרם ידוע מה מקור הפיצוץ, הנסיבות נחקרות. כל פגיעה בכוחות או"ם בלתי מתקבלת על הדעת".

באתר הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווחו ששלושה מחברי הצוות הועברו לבית חולים בביירות, ושהמתרגם ששהה איתם נפצע קל. עוד צוטט מקור ביטחוני לטענתו, שאמר: "התוקפנות הישראלית נגד צוות המעקב על שביתת הנשק הייתה מכוונת - כיוון שכלי הרכב של האו"ם נושאים את הלוגו של הארגון בכל מקום נראה לעין, ולא זזים אלא בהודעה מוקדמת לצבא הישראלי". עוד נאמר מפי המקור כי  "מחקירה ראשונית עלה שהצוות הרגיש שכטב"ם עוקב אחריהם, לכן אנשי הצוות יצאו מהרכב והתפזרו לפני שהטיל פגע בהם".

רכב של האו''ם סמוך לתמונה של נסראללה בלבנון (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
רכב של האו''ם סמוך לתמונה של נסראללה בלבנון (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

במקביל, פרסם חיזבאללה טענה כי ירה טיל בורקאן וביצע פגיעה ישירה באזור רכס רמים שבגליל העליון - לא נשמעו אזעקות באזור. אתמול קיים שר הביטחון יואב גלנט, הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה בפיקוד, ואמר: "יש לחיזבאללה למעלה מ-320 מחבלים שנהרגו, ואנחנו נגבה מחיר על כל פעולה שתצא מלבנון".

עוד אמר בתום הפגישה: "הגעתי היום לפיקוד הצפון כדי לבחון מקרוב עוד סיכול מוצלח כמו שנעשה הבוקר נגד מפקד בחיזבאללה. התוצאות של פיקוד הצפון מרשימות מאוד והמערכה מנוהלת ברמה גבוהה מאוד. אנחנו הופכים מהודפים לרודפים אחרי חיזבאללה, בכל מקום שחיזבאללה נמצא אנחנו מגיעים. זה נכון לביירות, בעלבכ, צור, צידון, נבטיה ולכל רוחב הגזרה וזה נכון גם למקומות הרבה יותר מרוחקים כמו דמשק ועוד - בכל מקום שבו אנחנו צריכים לפעול, אנחנו נפעל".

יואב גלנט (צילום:  שחר יורמן)
יואב גלנט (צילום: שחר יורמן)

מאוחר יותר באותו אתמול, נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום לכבוד לילת-אל קדר - הלילה שבו לפי המסורת המוסלמית ניתנה הגרסה הראשונית של הקוראן לנביא מוחמד, ולילה שמסמל את עשרת הימים האחרונים לצום. הוא ציין כי בנאום יעסוק בענייני דת בלבד. עם זאת, כשהחל לנאום על מצוות "השהאדה" ועל השהידים שנהרגו בלחימה מול ישראל -דיבר בקול חנוק, והקהל בכה איתו.

חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)
חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

כזכור, סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור, עלי עבד אל-חסן נעים, חוסל אתמול על ידי צה"ל במרחב אל-בזוריה שבלבנון. הוא נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל, וכן - שאהיד. 

עם זאת, בנאומו לא נכנס כלל לנושאים פוליטיים וללחימה מול ישראל, ורק ציין כי ירחיב על נושאים אלו ב"יום ירושלים האיראני" - יום השישי האחרון של חודש הרמדאן, שיחול בשבוע הבא.