בשיחה שערך הבוקר (ראשון) תא"ל (מיל') אמיר אביבי, יו"ר "הביטחוניסטים", עם יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, הוא דיבר על משמעות חיסוליהם של מחבלים בכירים בלבנון וברצועת עזה: "צה"ל בעצם לוקח את הבעיה הגדולה של מלחמת התשה מול חזבאללה שנמשכת כבר חצי שנה ומכין את התשתית לשלב מתקדם יותר גם בטיפול במערכי הגנה האווירית, גם חיסול בכירים ובעצם מראים שאין איזושהי מגבלה שבה אנחנו פועלים בהיבט של הבכירים. גם תקיפות בעומק לבנון אבל בסופו של דבר אנחנו במלחמת התשה ארוכה שלעבור שלב אפשר יהיה אחרי שנסיים עם רפיח ונוכל להפנות את המבט צפונה ולהתמקד בלבנון".

לאחר מכן הרחיב על רפיח וטען: "זה תנאי שישראל הציבה מהיום הראשון. רוצים להתמקד בהשמדת חמאס ובמתקפה בעזה ולאחר מכן אם צריך למתקפה רחבה בצפון כדי לעקור את חזבאללה מדרום לבנון".

באשר למורכבות בצפון הסכים כי המצב בצפון יותר מסובך מאשר בדרום והוסיף: "צריך לומר ביושר: בלבנון מדינת ישראל לא הגדירה את מטרות המלחמה. לא הגדרנו מה ההישג שאנחנו רוצים להביא. אומרים אנחנו אומרים רוצים להביא ביטחון אבל זה לא מטרות מלחמה ברורות.  תושבי הצפון אומרים בצדק שלא יחזרו למציאות כמו שהיתה בדרום שבה עשרות אלפי מחבלים יושבים מאות מטרים ספורים מהיושבים ומסוגלים ברגע נתון לבצע מתקפה כפי שביצע נוח'בה ב-7.10. זו לא מציאות שבה אפשר לקיים התיישבות בצפון. לכן נצטרך לתת לזה מענה בין אם בצורה דיפלומטית או צבאית. הסיכוי היחידי לדחוק את חזבאללה מדרום לבנון, זו הכרעה מוחלטת של חמאס ברפיח".

בהמשך התייחס לגבול הבקעה תחת ההקשר של האירוע הקשה שהיה בסוף השבוע: היום יש בבקעה המון פערים שמאפשרים לחדור לישראל. אם חודרים מחבלים עם קלצ'ניקוב ואין התרעה, מערכות איסוף לא מכסות הגדר לא מספיק אפקטיבית. אם יתגבר הטרור מהגבול הזה ולא נציב את התשתיות המתאימות, למעשה אנחנו יוצרים סיכון משמעותי. אני לא מחדש כלום. ראש הממשלה מדבר כבר כמה שנים על הצורך לטפל הגבול הזה ומשום מה זה לא מתקדם".

פיגוע ירי בבקעת הירדן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פיגוע ירי בבקעת הירדן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בסיום השיחה כשנשאל על רעיון גיוס חרדים שישבו בבקעה, השיב: "כל הגישה הזאת לא נראית לי. אם אתה רוצה מצוינות אין שום סיבה לשים אותם בבקעה".