גורמים בממשלת לבנון הופתעו לשמוע את דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, שאיים בסוף השבוע להגיע גם לביירות ולדמשק. כך על פי דיווח היום (ראשון) ברשת אל-אנבאא. מהדיווח עולה כי בקרב גורמי הממשל, השאיפה היא לחתור לרגיעה ולהסכם 1701, כפי שהצהירו בשבועות האחרונים מספר פעמים.

"מסוגלים לתקוף כמו ב-7/10 בכל רגע": התכנית של נסראללה עדיין על השולחן
לקראת מלחמה נרחבת? גלנט: "נגדיל את המערכה, נגיע גם למקומות מרוחקים"

עם זאת, לחיזבאללה יש תוכניות אחרות. גורם המקורב לחיזבאללה מסר לעיתון כי ארגון הטרור נערך כעת ל"מלחמה הגדולה" מול ישראל. לדבריו, עיקר המאמצים מופנים לפגיעה במערך האווירי של ישראל. "פועלים להשגת שליטה אווירית מלאה, לישראל לא יהיה קל לפעול כמו בעבר". הגורם סירב להתייחס לדיווחים על כך שהארגון מחזיק בטילי S-100 ו-S-200 מתוצרת רוסית, שנועדו לפגוע במטוסים.

דיווח זה מגיע על רקע יום הקרב שהתקיים אתמול בצפון. בשעות אחר הצהריים זוהו שתי מטרות אוויריות חשודות לאחר שחצו מלבנון לאזור הגליל המערבי ולגליל העליון. אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. קודם לכן, מספר רב של אזעקות נשמעו ביישובים רבים בצפון הארץ, חלקן התבררו בהמשך כהתראות שווא.

רכבי האו''ם ליד הגבול עם לבנון וישראל (ארכיון, צילום: REUTERS/Aziz Taher)
רכבי האו''ם ליד הגבול עם לבנון וישראל (ארכיון, צילום: REUTERS/Aziz Taher)

מוקדם יותר, מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ששימשו את חיזבאללה במרחבים א-טייבה, א-נאקורה וכפר חנין שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף את מקורות ירי לעבר צפון הארץ. גורמים ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" שבמהלך התקיפה נפגע רכב של משקיפי האו"ם, אך בצה"ל מכחישים את הדיווח. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, פרסם הצהרה ובה הוא מגנה את האירוע ש"כוון" לעבר האו"ם.

באתר הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווחו ששלושה מחברי הצוות הועברו לבית חולים בביירות, ושהמתרגם ששהה איתם נפצע קל. עוד צוטט מקור ביטחוני לטענתו, שאמר: "התוקפנות הישראלית נגד צוות המעקב על שביתת הנשק הייתה מכוונת - כיוון שכלי הרכב של האו"ם נושאים את הלוגו של הארגון בכל מקום נראה לעין, ולא זזים אלא בהודעה מוקדמת לצבא הישראלי". עוד נאמר מפי המקור כי  "מחקירה ראשונית עלה שהצוות הרגיש שכטב"ם עוקב אחריהם, לכן אנשי הצוות יצאו מהרכב והתפזרו לפני שהטיל פגע בהם".