כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום (ראשון) חמ״ל מבצעי של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, בבית החולים "אל-אקצא" שבעזה. כמו כן, במקום שהו מספר מחבלים של הארגון שחוסלו. 

הסוף לחיסולים ממוקדים? ההיערכות החריגה של חיזבאללה
ביקורת בממשלה נגד נתניהו: "אל תבטיח מה שאי אפשר לקיים"

במהלך התקיפה, נמנעו כוחות צה"ל מלפגוע ב"בלתי מעורבים". בית החולים המשיך בתפקודו השוטף שלא נפגע. 

הרמטכ"ל בבית החולים שיפא בעזה (צילום :דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר בנושא כי "הימצאות החמ״ל והמחבלים אשר פעלו בו בחצר בית החולים, מהווים הוכחה נוספת לשימוש השיטתי של ארגוני הטרור ברצועה בתשתיות הומניטריות ורפואיות ככסות לפעילויות טרור".

הפעילות במקום מגיעה על רקע הלחימה המשמעותית שניהלו כוחות צה"ל בבית החולים שיפא, כמו גם בנאצר שבח'אן יונס. דובר צה"ל התיר אתמול לפרסום כי במהלך הפעילות חיסלו הכוחות מספר בכירים בחמאס, בהם פעיל בכיר במטה הגדה וסגן אחראי התמ"ס בעיר עזה.

בהכוונה מודיעינית של אמ״ן ושב״כ על הימצאותם של בכירי ארגוני הטרור במבנים בבית החולים, פשטו כוחות שייטת 13, יחידת דובדבן וסיירת נח״ל על מבנה בבית החולים בו נתקלו במחבלים. במהלך היתקלות של כוחות שייטת 13, גדוד שקד ודובדבן עם מחבלים שיצאו חמושים ממתחם המיון, חוסלו מספר מחבלים ובהם בכירי חמאס ראא׳ד ת׳אבת ומחמוד חליל זקזוק. במהלך היתקלות ומרדף של סיירת נח״ל במבנה בית היולדות בימים האחרונים חוסלו המחבלים פאדי דויכ וזכריה נג׳יב.

קלטת החטוף נחשון וקסמן ז\'\'ל  (צילום: פלאש 90)
קלטת החטוף נחשון וקסמן ז\'\'ל (צילום: פלאש 90)

אחד מהמחוסלים בפעילות הוא כריה נג׳יב, פעיל בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס. נג'יב שוחחר בעסקת שליט ולאחר שחרורו היה המקשר בין הגדה לרצועת עזה באכוונת פיגועים. הוא גם סייע בחטיפת החייל נחשון וקסמן ז"ל.