היועמ"שית גלי בהרב-מיארה הודיעה היום (ראשון) כי החל ממחר מערכת הביטחון מחויבת לגייס חרדים. זאת, לאחר שתוקף החלטת הממשלה הפוטרת חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצבא יפקע מחר, ובהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקציבי הישיבות עבור מוסדות חינוך שבהם לומדים 56,000 תלמידים יפסיקו לקבל את התקציב הממשלתי. יוסי יהושוע, כתב ופרשן צבאי ("ידיעות אחרונות") שוחח הערב עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM על תוכניתו לגיוס חרדים של אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס להגנת התנחלויות במסלול עוקף צה"ל.

סערת חוק הגיוס: היועמ"שית הבהירה - ממחר חובה לגייס חרדים
לשכת רה"מ: "התגלה בקע אצל נתניהו, יעבור ניתוח בהרדמה מלאה"

"מאז המלחמה 20 גדודי מילואים מחזיקים את יהודה ושומרון", אמר יהושוע. "אי אפשר למשוך את זה יותר ואנחנו באמת על הקצה. זה הסיפור של החוסר בכוח אדם. אנו חייבים לגדול ואנו רואים שיש לנו המון נפגעים והשורות שלנו התרוקנו וצריך למלא אותן".

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס (צילום: דוברות המשטרה)

לדבריו, "ישנם 6,400 מטופלים באגף השיקום, לכן אנחנו חייבים את החרדים. אותם מילואימניקים יוכלו להכשיר את החרדים, ברמת רובאי 03 שיסייעו באבטחת אותם היישובים, מה שדומה לקונספט של עבודת משמרות. זה המצב, ואנחנו נצטרך להתגמש. יש מסגרות מצוינות שצריך למלא בהן את השורות. יש מסגרות עם כשרויות וכו' והם יכולים למלא שם את החוסרים האלו".

סייע בעריכת הכתבה: אסף חרמוני, 103FM