באמצע חודש מרץ פשט צה"ל בפעם השנייה על בית החולים שיפא בעיר עזה, במבצע שבו נעצרו מאות אנשי חמאס, וחוסלו כ-200 נוספים בקרבות במתחם. בין היתר, חוסלו במהלך הפעילות בכיר במודיעין חמאס, שרצח ארבעה ישראלים בפיגוע ירי ב-2002 ופעיל במטה הגדה בחמאס, שהיה אחד מחוטפיו של החייל נחשון וקסמן.

לא יחזור להיות בית חולים: התיעוד שמוכיח - כך נראה בסיס הטרור בשיפא ביום שאחרי
בזכות ה"אוצר המודיעיני" משיפא: צה"ל בדרך ליעד חדש בעזה

פרשן הג'רוזלם פוסט, סת' פרנצמן, סקר היום (שני) את ההישגים שהציג צה"ל בשבועות האחרונים, ואומר: "הפשיטה מלמדת אותנו יותר על כשלונות ישראל להביס את חמאס בעבר - מאשר על המאמצים שלנו להשמיד את חמאס בהווה".

לדברי פרנצמן, מרבית הבכירים שחוסלו במתחם היו מבוגרים יחסית, ופעילותם המרכזית הייתה בסוף שנות ה-90 וראשית שנות ה-2000. "אלו לא היו האנשים שביצעו את הטבח השבעה באוקטובר, זאת הייתה פעולה של הדור הצעיר יותר של חמאס, שגם עמו צה"ל צריך להתמודד", הוא מסביר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אמל''ח שאותר בתוך מחלקת היולדות בשיפא (צילום: דובר צה''ל)
אמל''ח שאותר בתוך מחלקת היולדות בשיפא (צילום: דובר צה''ל)

עד כה, מסכם פרנצמן "ישראל פגעה משמעותית ביכולות של חמאס, אבל היא גם בזבזה לא מעט זמן במרדף אחר אנשי הארגון שהיו יכולים להיות מובסים כבר לפני עשורים. כעת השאלה היא: האם ישראל למדה את הלקח שלה, או שתאפשר שוב לחמאס להתעצם ולסכן את חייהם של מיליוני ישראלים".

כאמור, דובר צה"ל הודיע כי כוחות צה"ל ושב"כ השלימו הבוקר (שני) את המבצע במרחב בית החולים שיפא, שהחל לפני כשבועיים. הלוחמים, ביניהם צוות הקרב של חטיבה 401 וסיירת נח״ל בפיקוד אוגדה 162 יצאו ממרחב בית החולים.

ההרס בבית החולים שיפא (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ההרס בבית החולים שיפא (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

גורם צבאי אמר לגל"צ היום (שני) כי בית החולים שיפא נפגע באופן קשה לאחר שהפך לשדה קרב: "כבר לא יחזור להיות בית חולים". בתמונות ובסרטונים שהופצו ברשתות נראה בית החולים הרוס וקומותיו הוחרבו בקרבות. לפי הדיווח, יותר מ-6,000 פונו מהמתחם, יותר מ-900 נעצרו לחקירה, יותר מ-500 שזוהו כמחבלים נעצרו לחקירה ויותר מ-200 חוסלו.

הסרטון והתמונות בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]