ישראל ממשיכה להעמיק את תקיפותיה בעומק לבנון, כאשר מנגד חיזבאללה מגביר גם הוא את האש לעבר יישובי גבול הצפון. חליל אלהלו, מומחה לענייני ביטחון מביירות, התייחס בשידור בתקשורת הלבנונית למתיחות ההולכת וגוברת באזור, והודה כי "לישראל עליונות ניכרת בכל הקשור לפגיעה בבכירים ובדגים השמנים של חיזבאללה". הוא ציין בהמשך לכך כי "אפילו חיזבאללה הודה עד כה במותם של 286 פעילים שלו, לרבות כמובן בכירים משמעותיים".

מתוך המחילה: המלחמה טרם הסתיימה, אבל לסינוואר כבר יש הישג עצום

לדבריו, "יש טענה שחיזבאללה ניצב בפני שתי ברירות: הראשונה היא שימוש בנשק מתקדם והליכה לעימות כולל, אך אני סבור שההחלטה הזאת לא נתונה בידי חיזבאללה אלא בידי איראן. המגבלות שטהרן מציבה ברורות. טהרן פונה לארה"ב באמצעות היציע הדרומי והלבנונים כמובן משלמים בדמם את מחיר העימות הא-סימטרי הזה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיסול מחבלי חיזבאללה בלבנון  (צילום: דובר צה''ל)
חיסול מחבלי חיזבאללה בלבנון (צילום: דובר צה''ל)

הוא העריך כי "עד כה לא נראה שהמצב הולך לקראת פתרון מדיני כלשהו. כל הסימנים מעידים על כך שההסלמה תימשך ושישראל תמשיך לתקוף. מההרס בכפרי הדרום על ידי תקיפות שמתרחשות כמעט מדי יום של כפרים קדמיים, ניתן להסיק קודם כל שישראל ממשיכה לממש אזור חיץ, ובנוסף להבין כיצד חיזבאללה מגן על הכפרים האלה. אני סבור שנראה המשך של האלימות, שחוזרת על עצמה מדי יום, בפרט לאחר חזרתו של גלנט מוושינגטון, ומה שמסתמן כאור ירוק מארה"ב לישראל להמשיך במה שהיא עושה".

הכתבה הוכנה בסיוע תרגום מערבית לעברית - ביירון