ישראל מחזיקה בעדויות של חמאס שמאשרות כי ההרוגים באסון משאיות הסיוע מתו כתוצאה מדוחק וצפיפות ולא מאש צה"ל, כך דווח היום (שני) בערוץ "i24NEWS".

סער נגד נתניהו: "הגעה כעת למועד מוסכם לבחירות היא נכונה"
"לא מוכן להיות שותף לקונספציה": סמוטריץ' מתנגד לאשר רכישת מטוסי קרב
 
על פי הדיווח, מערכת הביטחון מחזיקה בתכתובות פנימיות של אנשי ארגון הטרור הנוגעות לאירוע בזיזת הסיוע ההומניטרי ב-29 בפברואר בו נהרגו למעלה ממאה פלסטינים, מהן עולה כי האחרונים מתו מצפיפות ודוחק ולא מאש צה"ל. 

תושבי עזה בוזזים משאיות סיוע. קרדיט: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27א (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, הציג בתחילת החודש לראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, את ממצאי התחקיר הפיקודי אודות רצף האירועים שהתרחשו במבצע ההומניטרי להכנסת שיירות אספקה לצפון רצועת עזה.

מהתחקיר הפיקודי עלה כי כוחות צה"ל לא ירו אל עבר השיירה ההומניטרית עצמה, אלא לעבר מספר חשודים אשר התקרבו לכוחות הסמוכים ואשר היוו עליהם איום. 

על פי התחקיר בזמן נסיעת המשאיות לעבר מוקדי החלוקה, התפתחה סביבן התקהלות אלימה של כ-12,000 תושבים עזתים, שבזזו את הציוד שהובילו. תוך כדי אירועי הביזה נצפו אירועים של פגיעה משמעותית באזרחים מדוחק ומדריסת משאיות. בנוסף, במהלך ההתקהלות, התקרבו עשרות תושבים עזתים עד למרחק מטרים ספורים מכוחות צה"ל והיוו בכך איום ממשי על הכוח בנקודה. בשלב זה, הכוחות ביצעו ירי מדויק להרחקה לעבר מספר חשודים. עם המשך התקרבות החשודים, ביצעו הכוחות ירי להסרת איום.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]